[Linux] iptables

From: M.Sinan (sinan@stu.uludag.edu.tr)
Date: Tue 09 Jul 2002 - 21:59:39 EEST

Selamlar;

dial up baglanan ve eth karti olmayan biri oldugumu dusunelim;

iptables ile bilgisayarima ornegin 80 nolu porta gelen bir istegi, kaynak
adresini bozmadan, baska bir makinaya yonlendirmem mumkunmudur acaba ?

iptables -A INPUT -p tcp --dport 80 -s ! 127.0.0.1 -j REDIRECT --to
144.122.1.1 mesela
bunu yazdigim da sadece port ile ilgili bir yonlendirme yaparak 144 nolu
porta ileymeye calisiyor istegi.

iptables -t nat -p tcp --dport 80 -s ! 127.0.0.1 -j DNAT --to 144.122.1.1
yapilinca ise direk cevap vermeden kaliyor ole. yani ne yonlendirme ne de
kendi cevap verme, ikisini de yapmiyor..

Bu arada belirteyim, dial up bir kullanici degilim, yani local bir network
de bulunuyorum, ancak meramimi en iyi sekilde dial up misim gibi
anlatirsam anlatabilecegimi dusundum o yuzden boyle yazdim.
cunku genelde aldigim cevaplar local networkde yaptiim nat uygulamalarinin
aynisi

benim istegim disardan gelen bi paketi portuna gore iceride bi makinaya
dagitmak degil, yine disarda bi makinaya gondermek.

Yapmak istedigim sey mumkun mu bilemiyorum, amacim da bunu ogrenmek zaten.

Ilginiz icin simdiden tesekkur ederim.
Herkese iyi calismalar.

M.Sinan
Uludag Universitesi