[Linux] Re: Kernel panic :( Acil !

From: Berk Demir (berk@linux.org.tr)
Date: Tue 09 Jul 2002 - 02:01:06 EEST

On Mon, 8 Jul 2002, [iso-8859-1] Er=E7in EKER wrote:

> benimde basima daha =F6nce gelmisti... ben /boot dizinini ayri bir patiti=
ton
> olarak kurmustum ve lilo.conf a root olarak bu partition i g=F6sterince b=
> hatayi vermisti... lilo.conf dosyasini d=FCzenleyin... root partition ola=
rak
> ta "/" partition olarak ayarlayin....

Siz zaten burada kesinlikle yapilmamasi gereken birsey yapmissiniz.
Adi ustunde, "root" disk bolmesini "/" haricinde birsey yaparak
calismasini beklemek pek de normal degil.

Buradaki hata da ayni aslinda. LILO initrd'yi de fiziksel adresini
tespit ederek ilk 512 byte icindeki kucuk alana kendi kodu icine yazdi.

Sistem yeniden basladiginda, initrd icindeki linuxrc betigi kok dizini
altinda "initrd" isimli bir dizin aradi. Sizin kok dizini diye
gosterdiginiz /boot dizini icinde boyle bir dizin olmadigi icin bu hatayi
almaniz gayet normal. /boot icinde "initrd" isimli dizin olsaydi gene
acilmayacakti. Cunku sistem bu ufacik disk bolmesini kok dizini
zannettigi icin ihtiyaci olan herseyi oradan yuklemeye calisip baska
adimlarda basarisiz olacakti.

Kolay gelsin,

-bdd