[Linux] Re: Kernel panic :( Acil !

From: Berk Demir (berk@linux.org.tr)
Date: Mon 08 Jul 2002 - 16:47:43 EEST

On Mon, 8 Jul 2002, Burhan Y=FCr=FCr wrote:

> Bug=FCn Linux makinemi normal bir sekilde
> kapattim(Hicbir ayar degisikligi yapmadan). Makineyi
> actigimda su uyariyi vererek cakildi :

> pivotroot:pivot_root(/sysroot,/sysroot/initrd)
> failed : 2
> Freeing unused kernel memory : 220k freed
> Kernel panic : No init found. Try passing init=3D option
> to kernel.

Merhaba,

Hatanizin initial ramdisk ile ilgili bir hata oldugu belli gibi.
pivot_root, initrd icindeki linuxrc calistirilabiliri tarafinda
(genelde) bir sistem cagrisidir. Kok dizininizi degistirmeye yarar.

Hata mesaji arasindaki "failed : 2" ise ENOENT hatasinin dondugunu
yani /sysroot dizinin veya /sysroot/initrd dizininin olmadigini
gosteriyor.

Siz buyuk ihtimalle sistem ile calisiriken /initrd dizinini silmissiniz.

Herhangi bir boot disketi ve CD 'si ile sisteminizi acarak
"mkdir /initrd" komutunu verirseniz probleminiz cozulecektir.

Kolay gelsin,

Berk Demir