[Linux] Re: Fw: Re: MAIL-SEMINER: SWAPPING

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.de)
Date: Sat 06 Jul 2002 - 14:54:46 EEST

> Selamlar...

Selam,

yaw Serdar birsey rica etsem senin su sylpheed de word wrapping i acsan?

> Virtual adresleme nedir ? Sizin erismek istediginiz adres hic bir zaman
>fiziksel adres degildir. Oyleki fiziksel olarak bellegin en basinda
>bulunan bytlerle en sonunda bulunan baytlari siz tek parcaymis gibi
>gorebilirsiniz. Diger yandan, sizin erismek istediginiz bellek bolgesi
>o an icin fiziksel bellekte mevcut degilse, SWAP imdadiniza kosar
>cabucak.. Detaylarini su sekilde acabiliriz:

Virtual Memory desek daha dogru olur sanirim? adresleme yerine.

> [...]
>olusturuldugunu tespit eder. Eger bu adresteki veri, daha onceden
>SWAP'a konulmussa, Bellegin uygun bir yerindeki veriler once SWAP'a
>konur, bosalan yere SWAP'taki veri alinip konarak, programin exception
>urettigi yerden devam etmesi saglanir. Boylece programiniz hic bir
>zaman bellek bitti mesaji almaz. Elbette yeterince SWAP varsa.. Tabii
>bu islem icin MMU'nun yeniden set edilmesi vs. gibi bir cok islem
>yapilir, tipik bir bellek erisimi, 3-5 saat cevriminde bitecekken,
>belki milyonlarca saat cevrimi suren bir yolculuk yapilir..

swapping-in islemi. sanirim bunu da detayli anlatacagim. yani en azindan
anlatmak zorundayim :) madem swapping anlatiyoruz. page fault handler
den sonra olay do_swap_page()--> swap_in() seklinde devam edecektir.
Bunlara da hep beraber bakariz.

> En basit tarifi sanirim bu sekilde yapabilirim..
>
> Bir suru derdin arasinda birde anakartimiz yandi, ama bir ders oldu.
>Bir yanda M/B tamir edip, diger yandan protokol yazarken, birde boyle
>seminer vermeye cikmak, zirvalamayla sonuclanabiliyormus. Demekki biz
>insanlarin (en azindan benim) Multitasking mekanizmalari sorunlu...

gecmis olsun M/B e. Ee hoca demek arada preemption yapmak lazim :)
default olarak kernel i non-preemptive kullanma :)

--
IYI CALISMALAR

MURAT KOC

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz. Listeden çıkmak için: 'linux-request@linux.org.tr' adresine, "Konu" kısmında "unsubscribe" yazan bir e-posta gönderiniz. -----------------------------------------------------------------------