[Linux] Peanut Linux

From: Orhan (drgunalan@gamebox.net)
Date: Fri 05 Jul 2002 - 22:50:03 EEST

  Selamlar

  Geçen haftalarda Peanut linux 9.3 indirmiştim. Bugün farklı bir partitiona kurup deneme fırsatım oldu.Kurulum text tabanlı gerçekleşiyor. İso dosyası 220 mb büyüklüğünde kurulduğunda yaklaşık 600 mb alan kaplıyor. Linuxu desktop olarak kullanacaklar için iyi bir tercih olablir. Sanırım az paket yüklendiği için hızlıda çalışıyor. Bazı noktalarda mandrakeyi andırıyor. Setup komutuyla tüm driver ayarlamalarını yapacağınız konsolda bir ekran çıkıyor. ayarlamaları buradan yapabiliyorsunuz. Arabirim ingilizce yazarken fontlarda türkçe desteğinde ve konsol dışında türkçe klavyede sorun yok beni şaşırtan çok fazla font olması ve bir çoğunun da türkçeyi desteklemesi oldu.

 Yalnız yeni bir program kurmak istediğmde (source' dan ve rpm' den) sorunları olduğunu gördüm. Sormak istediğim sisteme rpm den yada source dan program kurmak için hangi paketleri yüklemeliyim. Sitesinde bu konuyla ilgili pek bir bilgi göremedim.

  Saygı ve sevgiler

  Orhan Gunalan