[Linux] Re: cbq bandwith ?

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Fri 05 Jul 2002 - 14:35:43 EEST

Selamlar..

Kisaca mumkun. SQUID web icin daha iyi sonuclar verir. Sizin sadece sizden cikan trafigi shape edebilme kabiliyetiniz olabilir. Bunun hilesi, istekleri sinirlayarak yaparsaniz, genellikle cevaplarda sinirlandirilmis olacaktir.

CBQ bir bandwith uygulamasi degil. Bu isi yapan kernelin advanced router'i. CBQ onu ayarlamakta kullanilan iproute2 paketi icin yazilmis bir script. Isleri biraz daha kolaylastiriyor. Soyle soyleyeyim. Cok kolaylastiriyor ama, squid+NAT+fetchmail+postfix+amavis+dansguardian+squidguard+DNS+DHCP+Apache hepsini kurup calistirmak daha kolay oluyor bence..

Saygi ve sevgiler..