[Linux] LAN içinde DNS server

From: murat akyildiz (muratak1@hotmail.com)
Date: Fri 05 Jul 2002 - 10:56:25 EEST

Herkese iyi çal??malar ve merhaba..
Ankara Üniversitesi'nde ara?t?rma görevlisiyim. Bulundu?um bölümle ilgili
bilgileri sunabilece?im, bu bilgilerle (makaleler, çeviriler, baz? i?lerin
nas?l yap?laca?? gibi) ilgili bir veri taban? olu?turup en az?ndan fakültede
bilgisayar?m?n aç?k oldu?u zamanlarda (sabah 8.00'dan ak?am 20.00'a kadar)
bu veritaban?n? payla??ma açabilece?im bir sunucu kurmak istiyordum. Güçlü
say?labilecek bir sistem (PIII-733, 512 MB RAM, iyi bir Gigabyte anakart)
üzerine Mandrake 8.2 kurdum. Kendime güzel bir intrnet ad? da ald?m. Bunu
keni bilgisayar?mdan yay?nlayay?m, ?u hep bahsedilen a? yöneticili?i zevkini
ben de taday?m dedim. Alan ad?n? onaylatt???m ?irket benden dns server ad?n?
ve adresini istedi. Ben de: "bunu linux yapar tabii ki, hem Mandrake
kurarken DNS sunucuyu da kurdum" dedim içimden ve DNS sunucumu
yap?land?rmaya ba?lad?m. Bunu da önce DNS nas?l'lar? okuyarak yapmaya
çal??t?m. Bütün i?lemler bitti?inde fakültedeki bilgisayarlar tüm dns
sorgular?n? benden yapmaya ba?lad??? gibi hiç kimse de internete ç?kamaz
oldu. Tüm ayarlar? s?f?rlay?p webmin alt?ndan bu i?i yapay?m dedim, bu sefer
de örne?in murat.domain ad?.com ?eklinde tan?mlamam gereken sunucumu
tan?mlayamad?m. Eminim bilenler benim nerede hata yapt???m? görmü?lerdir.
Bilgisayar?m?n ad?n? ya da DNS sunucu olarak bilgisayar?m? murat.alan
ad?.com ?eklinde nas?l tan?mlayabilece?imi aç?klayan bir kaynak önerebilir
misiniz... Ya da ya?ad???m sorunlar acaba benim LAN içindeki bir bilgisayar
olmamdan m? kaynaklan?yor. Te?ekkür ederim.. ?yi çal??malar dilerim...