[Linux] Re: default gateway

From: Genco Yilmaz (gyilmaz@marketweb.net.tr)
Date: Thu 04 Jul 2002 - 22:58:08 EEST

merhabalar,
eger sisteminizde bir gateway tanimli ise onceden, wvdial baglanti
kurdugunda kendisi icin ikinci bir gateway tanimi girmez.Eger eski gateway
taniminizi kaldirirsaniz (wvdial baglanti kurmadan once) wvdial
baglanti kurduktan sonra diger ucun ip sini gateway olarak atar.Herhangi
bir sekilde gw ip sini bilmenize gerek yok gibi geldi bana (sorunuzu
yanlis anlamadiysam).Ama gw ip sini bir sekilde alip sonra default gw
yapmak isterseniz asagidaki gibi bir betik kullanabilirsiniz.

pppgw=$(route -n | grep ppp0 | awk {'print $1'})
route add default gw $pppgw

iyi calismalar