[Linux] Re: 2 yada daha fazla modemle ip sharing

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 04 Jul 2002 - 19:42:03 EEST

Selamlar..

Takacak yer buldugunuz surece dilediginiz kadar modem kullanabilirsiniz. Modemi takin ve onunla internete baglanin, paylasimi otomatikman Linux yapar.

Diger islevler icin, routing tablonuzu ozel olarak ayarlamalisiniz. Modem internete baglaninca bir default gateway olusturur. Oncelikle bunu kaldirip, dilediginiz serverlere erisimin bu modem uzerinden yapilmasi icin route'lar tanimlayabilirsiniz. Diger yandan, iptables ile yerel agdan gelen paketleri mark ettikten sonra, bunlari policy routing kurallariyla dilediginiz modemden cikarabilirsiniz. Ama bir hayli zahmetli olacaktir. Cok elzem degilse hic ugrasmayin. Kendi adima ben tirsarim bundan.. Ugrasmaya degmez.. Cunku, bazi kullanicilar icin squid vs. ile, yada cbq ile bandwith ayarlamak daha kisa yoldan daha iyi ve kolay olacaktir

Biz kullaniyoruz aktif olarak. Fakat, hatlarin ikiside ayni kalitede degilse sorun olabiliyor. Soyleki hattin biri dolunca digerine paket yollaniyor. P / P dengeleme durumu yok. Diyelimki DOWNLOAD yaparken hiziniz artmiyor, baglantiniz tek modemle olan gibi. Ama internet erisimine faydasi oluyor. Elbette 3-5 kisiye bunlari paylastiriyorsaniz, hissedilir kazanciniz oluyor. Diger yandan, eger ISP'niz musaade ederse (destegi varsa), iki modemi tamamen dengeleyebilirsiniz. Bunun icin eql kullanmalisiniz. Buna, ML-PPP deniyor. Ben hic denemedim. Ama bir dial-up Linux serverle, Linux client arasinda 64KBps gibi rakamlara cikabiliyor boyle bir duzenek. Malum modemlerin bu tur kullanimda 33.6 K calisacagini dusunurseniz, 100Kbps hiz elde etmeniz mumkun olur saniyorum..

Son olarak, ipmasq'i nasil yaptiginiz birazcik onemli. Eger,

iptables -t nat -A POSTROUTING -o ppp0 -j MASQUERADE

gibi bir satir kullanmissaniz, -o ppp0 yerine -o ppp kullanmaniz gerekli.

Saygi ve sevgiler..

04 Jul 2002 18:13 EEST tarihinde yazmışsınız: