[Linux] Re: Ana makina Linux...

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Thu 04 Jul 2002 - 13:20:28 EEST

Necmettin Begiter wrote:
> Bu bilgiler için teşekkür ederim, sayenizde genel işletim sistemi bilgilerimi ve programcılık bilgilerimi tazelemiş oldum :)
> Sorulara başlamışken gerisini de getireyim bari :)
> Ben bir kafe işletiyorum ve bütün makinalar W98SE, ana makinayı Linux yapmam mümkün mü ?

Ana makina ne iş yapıyor?

1. Router'dan bahsediyorsunuz. Linux bu işlemi yapar. Ayar gerekir.
Burada kastettiğiniz şey Internet çıkışını paylaştırmak olsa gerek diye
tahmin ediyorum. IP Masquerade işlemi yapacaksınız. Listede bir kaç defa
nasıl yapılacağı anlatıldı, arşivlerinden bulabilirsiniz. Yine
linux.org.tr web sitesinde bir takım dökümanlar olacaktı.

2. Disk paylaştırmak. (Tahmin ediyorum). Linux üzerinde samba
çalıştıracaksınız. Ayarlarını yapmak kaydı ile, Linux kendini bir NT
makinası gibi gösterebilir.

3. PDC'lik. (Tahmin ediyorum) Yine samba.

4. Kullanıcı girişleri. (tahmin ediyorum) En basiti Linux üzerinde
kullanıcıları oluşturup samba'nın kullanıcı kontrolünü yerel
kullanıcılardan yapmasını sağlamak olsa gerek.

Başka alternatifler de kullanabilirsiniz. Örneğin Linux üzerinde bir
LDAP sunucusu kurup diğer makinaların kullanıcı kontrolünü buradan
yapmalarını sağlayabilirsiniz.

Uzun lafın kısası, kutudan çıktığı hali ile Linux'u ağınıza yerleştirip
bir Windows NT makinasına benzemesini bekleyemezsiniz. Her dağıtımda
bulunan üç-beş sistem servisini çalıştırıp 5-10 ayarı yaparsanız Windows
ağınızda bir Windows NT'yi taklit edercesine görünür, yani sizin ana
makinanızın yerini alabilir.

Size tavsiyem, bu ayarları yapmayı öğrenmek, düzgün yapmak için önce
başka bir makinada Linux kurun, deneyin. Denemelerinizi bitirince ana
makinanızı Linux haline getirin.

Esen kalın,
Deniz