[Linux] Hakkı Ocal ()

From: palm (palmbeach@superonline.com)
Date: Wed 03 Jul 2002 - 22:03:07 EEST

3 yil kadar once hakki ocala bir mail attim. mailde uzak sistemler arasında internet erisimi olmadan veya internet hizindan daha hizli bir dosya transferi bildik modemler ile nasil yapilir sorusunu sordum. aslinda cevap filan beklemiyordum. bir veya ikigun sonra mailime hakki ocal dan bir mail geldi. mailinde turkiye de bu isler konusunda yardimini esirgemeyecek kisiler arasinda serdar koylunun olabilecegini yaziyordu. kendisine gonderdigim maili serdar koyluye gonderdigini ve serdar beyden yardim almamin daha uygun olacagini belirtti. ben serdar bey ile mail araciligi ile iletisim kurdum. baskaca bir cok konuda da ozel mailler attim ama su an bile ne beni hatirliyordur ve nede yaptigi yardimlari. linux ile serdar beyin araciligi ile tanistim. turkuaz kurup 1 gb lik disklerde win ve linux calistirmaya cabaladim. dosya transfer isinide serdar beyin tavsiyesini dinleyip email ile yapmaya basladik.
hala win kullaniyorum. server olarak sco, makinamin diger bolumunde suse kurulu. win ile beceremedigim islerimi linux ile yapiyorum. (landa yedekleme vb, cunku windows buyuk kucuk harf ayrimi yapmiyor ve aynı dizin icinde bulunan BORDRO ve bordro dizinlerini ustuste yedekleyi veriyor. yedeği geri yuklerken ugras ki unix progu dosya isimlerini bulsun vs...) on yıl once (yani lisede iken) eger linux ile tanissaydim bugun maillerimi outlok yerine bir lin client i ile yazardim.

Sonuc:

listeye hakki ocal ile ilgili atilan maillerden bir kacini okudum. belki 100 mail den fazla atildi, bukadar tartısıldıgına gore cok gereksiz bir konu konusuluyor olmali diye dusunuyorum. hakki ocal yazilari ile benim ufkumu acti, serdar bey ve linux ise nedendir bilinmez (belki cok iddiali bir laf olacak ama) humanist yonumun gelismesine sebep oldu. 2 gundur sco ya send mail kurup network routing yapmaya calisiyorum. bu kadar hararetli bir tartismanin arasina su sco da send mail nasil kurulur(hos bu listenin konusu degil ama hakki ocal tartismasi bu listenin nekadar konusu), bilen kuran varmi diye soramadim.

sevgiler, bol unix ve linux

feramus