[Linux] Re: kararli linux surumleri

From: Baris Metin (baris@gelecek.com.tr)
Date: Tue 02 Jul 2002 - 18:15:18 EEST

Selamlar;

Tue, Jul 02, 2002 at 05:19:32PM +0300 , Volkan YAZICI :
> [...]
> debian'in en son cikan karali surumune bakiyorum 2.2.r6 bazilarina su an cok garip gelecek ama icin tahmin edin hangi surumleri var programlarin. en basit ornegiyle gnome 1.0 var. gerisi siz dusunun. yanlis anlamayin bundan sikayetci falan degilim. adamlar alip tum paketleri yuzlerce kez teker teker test ettikten sonra stable surum diye ortaya suruyorlar...
>
> birinci sorum su olacak peki debian'a benzer boyle tum paketleri ince eleyip sik dokuduktan sonra yeni surumunu duyuran kac linux dagitimi var...

Butun dagitimlar ekleyecekleri paketleri test ederler. Bir ara Mandrake
bunu yeterince yapmadigi icin elestirilere hedef olmustu ama ben
bleeding-edge'im gibi bir aciklama yapmislardi sanirim.

Debian'in mantigina bakalim. Stable surum bir sure sonra dondurulur,
yalnizca security,vs. guncellemeleri yapilir bu surume. Testing surumu
surekli gelisim asamasinda olan bir sonraki stable'dir. Unstable ise az
once bahsettigim bleeding-edge oluyor.

RedHat'a bakalim. RedHat en son 7.3 sumunu cikarmis. Guncel uygulamalar
vs. ile. Ama siz ben guncel uygulamalar ile ugrasam ama kararlilik
isterim sunucumda derseniz 6.2 surumu icin guncelleme paketlerini
cikarir redhat halen...

Debian'in sevdigim ozelligi surumler arasi gecis hizli bir baglantiniz
var ise cok rahat.

> dusunuyorumda boyle olmasi cok daha iyi aslinda. ama yeni programlarda kullanilmayacak gibi degil. ikinci sorum ise su peki redhat yada mdk'nin hemen daha bir program cikar cikmaz bunu yeni versiyona ekleyip piyasaya sunmalari ne derece dogru. hemde en ufak bir teste dahi tabi tutmadan...

Teste tabi tutarlar. Tutmadiklari bilgisini nereden aldiniz ?

> diger bir sorum ise (yani ucuncu ve son) soyle olacak: simdi gnome 2.o stable surumunu duyurdu. adi ustunde stable debian ve bunun gibi (eger varsa) sik eleyip ince dokuyan baska surumler neden bunu kararli deyip almiyorlarda daha teste tabi tutuyorlar. zaten adi ustune stable/kararli degil mi?

Ikinci soru ile celisiyor. Test etmeden neden koysunlar :). Ama
unstable'da gnome2 kullaniyorum su an...

iyi calismalar.

--
Baris Metin
Gelecek A.S.

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz. Listeden çıkmak için: 'linux-request@linux.org.tr' adresine, "Konu" kısmında "unsubscribe" yazan bir e-posta gönderiniz. -----------------------------------------------------------------------