[Linux] Re: proses sinyalleri

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Fri 28 Jun 2002 - 17:37:38 EEST

On Fri, 2002-06-28 at 17:12, ded ded wrote:
> Selams,

Merhaba,

> Proseslerde sinyal işleyiş mantığını anlayamadım. Anlayamadığım temel bir cümle:
> "Each process has an action to be taken in response to each signal defined by the system. A signal is delivered to a process when the appropriate action is taken"
> Anlayamadığım bahsettiği action kendi içinde meydana gelen birşey mi, yoksa başka proseslerden aldığı bir sinyal falan mı?

Bir process, cesitli signal degerleri icin callback function
tanimlayabiliyor. Ilgili signal yakalanirsa, bu signal icin tanimlanmis
olan callback calistiriliyor. Ancak signal denince akliniza sadece kill
-HUP <pid> gelmesin. SIGSEGV (segfault) da bir signal'dir, bu yolla bir
process kendisinin segfault'a neden oldugunu ogrenebilir. SIGALRM vb.
gibi ornekler cogaltilabilir.

> Bu işin mantığını açıklayabilir misiniz?

Win32'deki Message olayina benziyor. Ciddi bir fark var ki, win32'de
message'leri winmain() icerisinde, GetMessage() ile aliyorsunuz, burada
tanimladiginiz callback dogrudan cagriliyor, sizin process'in
address-space icerisinde.

Iyi calismalar

--
Enver (a.k.a. skyblue) - A potent hallucinogene

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part