[Linux] Re: cd-r kullanim sorunlari

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Mon 23 Dec 2002 - 16:53:35 EET

Selam,

> Sadece cdrecord kullanarak cd kopyalayabildigimi ogrendigime cok sevindim.
> Bu, audio, vcd, data farketmeden hersey icin calisiyor anladigim
> kadariyla..

1-1 kopyalama yapiyor, vcd icin denemedim onu soyleyeyim ama :) vcd ler
icin vcdimager gibi aletlerle image alip yapmaniz sanirim daha iyi
olacaktir. garanti olmasi bakimindan

konsolda calismayi sevdigim icin daima cdrecord gibi konsol
uygulamalarini kullaniyorum. GUI lerde zaten bunlar icin arabirimdir.
Bir tanesi haric.

> - K3b'yi suse 8.0 ile kullanabilir miyim?

kullanabilirsiniz.

> -Konsoldan image cikartarak kopyalamak istersem yapabilir miyim? Ne zaman
> on-the-fly recording yapsam muzik cd'lerinde bozulma olmustur. (Gerci
> windowsta oldu bu) K3b bunu yaptigina gore herhalde konsoldan da
> oluyordur. K3b cdrecord'u kullanan bir arayuz sadece, oyle degil mi?

oyle cdrdrao mkisofs filan bunlar icin arayuz.

> -Bir de arson'la ilgili sorum olacak. Arson 0.9.4.2'yi kurmak istedigimde
> libcrypto.so.2 ve libssl.so.2 istiyor. Aslinda bu library'lerin daha yeni
> versiyonlari yuklu (yanlis hatirlamiyorsam libxxx.so.2a gibi birsey) Arson
> illa bu eski versiyonlari mi istiyor? O halde yapacak birsey yok cunku bu
> eski versiyonlari kurmama izin vermiyor, so.2 olanlar kullanimda diyerek.
> Ne yapmali?

arson i

rpm -ihv --nodeps

parametleri ile kurabilirsiniz. calisacaktir.

ama

ln -s libcrypt.so.xxx libcrypto.so.2

seklinde linkleyerek sonra da

ldconfig

komutunu vererek sorunu asmaniz mumkun.

> Bu arada hersey giderek aciklik kazanmakta.. Tesekkur..

Bu arada bir de CD-Writing-HOWTO olacakti. Onu da okuyabilirsiniz.

Kolay gelsin ...

Murat Koc			     mail:murat.koc@frontsite.com.tr
Manager and IT Consultant

frontsite Bilgi Teknolojisi A.S. tel: +90 212 222 68 42 - 63 fax: +90 212 222 68 35 -----------------------------------------------------------------------------

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part