[Linux] Re: cd-r kullanim sorunlari

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Mon 23 Dec 2002 - 15:50:10 EET

> Selam,

Merhaba,

> Murat ve linux34'e tesekkurler.. Henuz denemedim ama eminim olacak..
>
> Scsi generic modülü zaten var demek kernelde var demek; yaniliyor muyum?
> Peki tekrar yuklemeye calisan yer acilis dosyalarindan biri midir?
> Herhalde bir dosyadan bir satir ucurmam lazim..

sg modulunu kernel icerisine genelde koymazlar ayri olarak modul
seklinde duruyordur. Burada sorun iki ayri islemde bu modulun yuklenmeye
calisilmasi seklinde kendini gosteriyor. Bu cesitli script nedenleri ile
olabilecegi gibi baska modullerin gereksinimleri nedeni ile de olabilir.
Fakat sonucta zaten var olan bir modul yuklenmeye calisilmasina ragmen
sisteminizde herhangi bir sorun teskil etmez.

> Bir de genel kultur sorusu : Windows'ta clone-cd kullandigimda,
> kopyaladigim cd ister audio, ister video, isterse de data cd olsun, zirt
> diye kopyaliyorum. Bu program bir cd imaji cikartip yaziyor. Audio'yu
> wav'a, datayi isoya, video'yu mpeg'e cevirmeden.. Buna benzer bir mantikla
> calisan linux prog. var midir?

cdrecord -v -eject dev=_scsi_id_niz_ speed=_istediginiz_speed_
driveropts=burnfree (eger cd-rw niz destekliyorsa) -isosize /dev/cdrom

seklinde /dev/cdrom daki (bu linktir /dev/hdX e) imajin 1-1 aynisini
yazar.

> Su anda makinamda bir windows partition'ini salt bu kopyalama sorunlari
> yuzunden tutuyorum da...

sanirim artik gerek kalmadi :)

Murat Koc			     mail:murat.koc@frontsite.com.tr
Manager and IT Consultant

frontsite Bilgi Teknolojisi A.S. tel: +90 212 222 68 42 - 63 fax: +90 212 222 68 35 -----------------------------------------------------------------------------

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part