[Linux] Re: cd-r kullanim sorunlari

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Sun 22 Dec 2002 - 17:12:34 EET

> Merhaba,

Selam,

> Bu; bu listeye ilk mesajim. suse 8.0 kullaniyorum; 2.4.18 kernel ile. Bir

hayirli olsun :)

> 3. Linux ilk acildiginda, scsi emulasyonu ile ilgili oldugunu dusundugum
> su hatalar konsolda gozukuyor :
> linux insmod:insmod: a module named sg already exists
> linux insmod:insmod: char-major-21 failed

var olan scsi generic modulu tekrar yuklenmek isteniyor.

cd-rw programi olarak linux34 inde dedigi gibi k3b i tavsiye ederim.
ama cdrecord ile konsoldan takilmayi tercih ederim :)

> 4. VcD kopyalamayi henuz basaramadim. Ne kullanmaliyim? VcDimager
> kullandim, sorun cikti. sunlari yaptim :

vcdimager iyidir. bir de vcdgear var

> vcdrip ile vcd'yi okuyup mpeg olarak aldim, vcdimager ile bunu bin
> uzantili bir imaja cevirip cdrecord ile cd'ye yazdim. Hic hata mesaji
> almadim ama sonuc bir vcd degildi. vcdimager destegi ya da baska
> onerilerinizi bekliyorum.

bin yaptiktan cdrdao ile basmaniz gerekirdi. cunku bin image lari
bildigim kadari ile cdrecord ile basamiyordunuz. ama cdrecord ile basmak
isterseniz de bin2iso adli bir program ile bu bin imagelari iso haline
getirip basabilirsiniz. bir de bchunk vardi sanirim ayni isi yapan ama
emin degilim bakmaya da useniyorum ;)

her iki program icinde qvcd ve arson GUI lerini oneririm.

Murat Koc			     mail:murat.koc@frontsite.com.tr
Manager and IT Consultant

frontsite Bilgi Teknolojisi A.S. tel: +90 212 222 68 42 - 63 fax: +90 212 222 68 35 -----------------------------------------------------------------------------

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part