[Linux] Sendmail ve hiz

From: Ahmet Aksoy (ahmetax@kablonet.com.tr)
Date: Sat 21 Dec 2002 - 13:43:12 EET

Merhaba,
İsyerinde Mandrake 8.1 uzerinde sendmail yuklu. Internete Kablonet ile bagliyiz. Linux makinayi, dinamik IP kullanarak disaridan erisilebilir hale getirdim.
Sirket disindayken de pop3 ile maillerimi kendi laptop'ima indirebiliyorum. Ancak bu islem cok yavas gerceklesiyor. Ilk baslarda bu kadar yavas degildi.
1- Gece veya gunduz kullanimda durum degismiyor. Zaten sirketin network trafigi cok az.
2- Benim baglantim dial-up veya kablo uzerinden yapilsa da aktarma hizi ayni.
3- Webmin'le sistemi gozden gecirirken, arsiv amacli kullandigim posta kutusunun 308 MB gibi bir boyuta eristigini farkettim -sirkete gelen tum mesajlarin bir kopyasi burada birikiyor-. Bu, sendmail'in performansini etkiliyor olabilir mi? Etkiliyorsa, arsivi iptal etmeksizin, sorunu giderme yolu var mi?
4- Dinamik IP nedeniyle tum mesajlar once Amerika'ya gidip, oradan geri geliyor. Bu durumda performans, 10 kat duser mi? (Yaklasik olarak normal bir posta kutusundan 1 dakikada indirebildigim bir mesaji, isyerinden cekmem 10 dakika kadar suruyor.)
5- Kablonet'in upload hizi 16 KB/sn ile sinirli. Asil etken bu olabilir mi?
Yorum ve onerilerinizi bekliyorum.
Simdiden tesekkurler.
Ahmet Aksoy