[Linux] Re: Network'ten Boot

From: S.SAFAK (ssafak@linuxturkey.org)
Date: Fri 13 Dec 2002 - 23:35:50 EET

Selamlar,

Daha once benim sormus oldugum bir soru uzerine gelen post u assagiya paste
ettim benim isime yaradi ama biraz sakincali bir olay cunku ps -aux ile
calisan proccess lere bakildiginda hersey ortalikta alenen goruluyor...
Biraz mantik oyunu ile degisiklikler yapilarak daha duzgun hale
getirilebilir...

Post :
belki biraz fantastik, belki yerinde bi çözüm olucak, ping paketiyle reboot
i$leminde, hping i$inize yarayabilir.
http://www.hping.org
manuallarını okuyun, beraberinde gelen dokumanları kurcalayın, gercekten cok
güzel bir program genel olarak.

gelelim reboot olayına:
hping'in dökümanlarında backdoor olarak kullanılabileceğinden bahsedilmi$,
kopya çekelim,

i$yerinizdeki makinada bir bash scripti olu$turun
----pingd----
#!/bin/bash
hping -I eth0 -9 deneme | /bin/bash > /dev/null
----pingd----
daha sonra "pingd &" ile çalı$tırın. (kapanıp gitmemesi için belirli
aralıklarda crond "killall hping" ve "pingd &" i$lemlerini tekrar
çalı$tırabilir)
dökümanlarında da detaylı okursunuz, burada hping içerisinde deneme geçen
paketleri yakalayıp çıktısını shell'e gönderiyor.

evdeki makinada gonder adında bir dosya olu$turuyoruz, paketi doldurmak için
$ echo -e "/sbin/reboot;\n" > gonder
daha sonra evden $u komutla makinanızı reboot edebilirsiniz.
(1.1.1.1 i$yerinizdeki makina dersek)
# hping 1.1.1.1 -c 1 --udp -d 100 --sign deneme --file gonder

bu tek paketi gönderdikten sonra i$yerinizdeki makinada root
kullanıcısı(çünkü hping'i o çalı$tırıyor) reboot komutunu çalı$tıracaktır.

Çağlar beyin de bahsettigi gibi cep telefonunuzdan bir mail göndererek
restart etmek isterseniz(ki makinanızı reboot etmeniz gerektiginde hala mail
servisi çalı$ıyorsa) subjecte deneme/sbin/reboot; yazıp o makinadaki
herhangi bir hesaba bir mail göndererek restart i$lemini
gerçekle$tirebilirsiniz; kısaca icerisinde deneme/sbin/reboot; (ve yeni
satır) geçen her paket ile sunucunuzu restart edebilirsiniz(web, pop3...),
yeter ki hping dinleme konumunda olsun.

saygılar,
sertan kolat

Our Brain is Our Weapon