[Linux] Re: gonderilemeyen mail

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Tue 10 Dec 2002 - 15:13:05 EET

> 451 firat.edu.tr: Name server timeout
> Warning: message still undelivered after 4 hours
> Will keep trying until message is 5 days old
>

> Mail gonderiyorum fakat bana bu sekilde geri geliyor sorun nedir acaba ?

Selam
Sorun sizden değil Sorun bizden yani firat.edu.tr den.
Şöyle açıklayayım bilindiği üzere Üniversitelerde olduğu gibi Fırat
Üniversiteside Ulaknet üzerinden İnternete çıkıyor ve Ulaknetin Ip lerini
kullanıyordu. Bir süre önce Üniversite olarak 34 mbit TTNet hattına geçtik.
Bu sebeple Ulaknet çıkışımız iptal durumda. TTnet bize haklı olarak kendi
üzerlerinden çıkmamız için Kendi iplerini verdi ve çıkışlarımız TTNET ipleri
ile olmaya başladı. Sorun şu ki Domain nameimiz (firat.edu.tr) ODTÜ üzerinde
kayıtlı olduğu için DNS server ip miz de Ulaknetin bize verdiği ip olarak
duruyor. Bu yüzden internet üzerinde firat.edu.tr için sorgu yapılırken DNS
serverimiz olarak 193.255.124.8 olarak görünüyor. Ulaknet çıkışlı olanlar da
sorgular direk Ulaknet bağlantımıza yönlendiği için DNS sorgularını
yapamıyor. TTNET te 193 lü ulaknet ip leride bizim router a yönlenmiş
durumda ancak bu TTNETin routerlarda geçerli sadece özellikle ulaknetten
gelen sorgular direk Ulaknet hattımıza yönlendirilebiliyor. Yapmamız gereken
Ya ODTÜ de ns server ip sini değişmek Yada 34 mbit ulaknet bağlantısı
gerçekleşirse onu beklemek. Bu yüzden bir süredir beklemedeyiz.
İnternettende bu yüzden özellikle DNS sorgularında sorunlar yaşanmakta.
İleriki günlerde oluşan şartlara göre sorunu düzelteceğiz.
İyi çalışmalar.