[Linux] Re: program yüklerken

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Mon 09 Dec 2002 - 14:17:40 EET

Merhaba,

Mon, 9 Dec 2002 04:10:45 -0800 (PST) tarihinde fr <freddy_k2033@yahoo.com>
yazdi:

F> sormak istedi_im make ile install edilmi_ programlar_n
F> nerelere hangi dosyalar_ yerle_tirdi_ini nas_l
F> anlar_m? _zellikle program_ kald_rmak istedi_imde
F> t_kan_p kal_yorum.
genellikle kaynak kodundan derlenen programlar ontanimli olarak /usr/local
altina kuruluyor. ancak burada hangi dosyalarin kime ait oldugunu ancak
kurdugunuz paketin Makefile dosyasina bakarak anlayabilirsiniz. burada
install: bolumunde dosyalarin nereye ve hangi isimlerle kopyalanacagi yazar.

alternatif olarak checkinstall isimli bir program var, onu kullanabilirsiniz.
make install yerine checkinstall calistiriyorsunuz, o ilgili dosyaya bakarak
tum kopyalanacak dosyalardan paket yoneticinize gore bir hazir paket
olusturuyor (pkg,rpm,deb gibi) ve daha sonra o paketten kuruyor. daha sonra
ayni rpm gibi kurup kaldirabiliyorsunuz. ancak kurulmus programlar icin bir
ise yaramiyor dogal olarak.

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694