[Linux] Re: iki mail sunucuyu birbirine eklemek

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Mon 09 Dec 2002 - 14:08:32 EET

Merhaba,

Mon, 9 Dec 2002 03:46:59 -0800 (PST) tarihinde fr <freddy_k2033@yahoo.com>
yazdi:

> benim istedi_im exchange sunucu benzeri bi_ey yapmak,
> yani isp'de tek hesap, lokale gelince kutulara
> da__lacak falan. acaba anlatt___m sistem do_ru mu?
bunu da procmail ile yapabilirsiniz. mesajlarin varsa delivered-to, yoksa
to/cc basliklarina gore.

ancak mesajlari alip tek bir hesapta toplayan isp'nizin kullandigi e-posta
sunucusuna gore her zaman saglikli islemeyebilir, cunku bcc olarak iletilen ya
da alias olarak iletilen mesajlari farkedemeyebilirsiniz.

ornegin kullandigim sunucu buna olanak taniyor, her gecen hesap icin bir
delivered- to satiri ekliyor.

===
===

buradan anliyoruz ki, bu mesajin to: kisminda bilgi@fisek.com.tr adresi
yaziyor ama aslinda bu mesaj dfisek@fisek.com.tr posta kutusuna gelmis --
iletilmis. bu sekilde esas sahibine ulasarak, procmail ile dogru posta
kutusuna mesaji iletebiliyoruz.

eger mesaji alan e-posta sunucusu (isp'ninki), bu basligi eklemiyorsa o zaman
to/cc bolumune gore filtreleme yapmaniz gerekir ki bazi mesajlar sahibine
ulasamayip sahipsiz kalabilir.

bahsettiginiz sekilde calisan bir exchange'te de bu durum farkli degil,
e-posta sisteminin yapisindan kaynaklaniyor. sadece boyle isleyen bir
duzenegin tikanabilecegi yerlerden haberdar olmaniz icin acikladim.

sonuc olarak, uygun sekilde ayarlayacaginiz fetchmail+procmail+e-posta
sunucunuz (postfix,qmail,sendmail,vs) ile ayni performansi elde edersiniz.

zaten bu exchange sunucuya ozel bir sey degil, genel kullanilan bir sistem.
siz hic microsoft'un kendisinin bir teknoloji icat ettigini gordunuz mu? :-)

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694