[Linux] reverse dns

From: Umut Demirhan (udemirhan@yahoo.com)
Date: Fri 06 Dec 2002 - 11:54:47 EET

NOT: bu maili baska adresten de attim ancak mail
server problemi nedeniyle gidip gitmedigini
bilmiyorum. tekrar geldiyse ozur...

Merhaba,
Bu reverse dns olayini bir turlu beceremedim.
Biraz googling yaptim ve buldugum dokuman ve ornek
dosyalari inceleyip benimkileri onlara benzettim.
Ama sonucta tum dns toollari reverse dns
kaydimin olmadigi konusunda israr ettiler.

kisaca ozetleyeyim ve nerede yanlis yaptigimi
soylerseniz ya da bir ipucu bulabilirseniz cok
memnun olacagim..

static ip'li bir boxim var. bu box uzerinde bind 9
calisiyor.
bu box icinde named.conf dosyasinda asagidaki satir
mevcut

# not: ip adresim: x1.x2.x3.x4 seklindedir
zone "x4.x3.x2.x1.in-addr.arpa" {
    type master;
    file "/var/named/x1.x2.x3.x4.rev";
    };

# /var/named/x1.x2.x3.x4.rev:
# ns0.mydomain.org directnic tarafindan verilmis
nameserver adresi.
# forward olarak yine benim makinami gosteriyor
(x1.x2.x3.x4)
$ttl 38400
@ IN SOA
ns0.mydomain.org.