[Linux] Re: qmail,pop3,yavas

From: hikmet gumus (gumush@hitstar.org)
Date: Tue 03 Dec 2002 - 12:22:18 EET

Merhaba

=DDki sene =F6nce RH 6.2 =FCzerine qmail kurdum,yakla=FE=FDk 100 =
ku=FDllan=FDc=FD
var.Kullanicilarin hepsi sistem kullanicisi yani checkpasswd
kullaniyorum.Makine performans=FD gayet iyi fakat zaman zaman pop3'te
sorun =E7=FDkar=FDyordu.yogun pop3 islemi sirasinda yani pop yapan
kullanicilar ayni anda 40'i ge=E7ince.

1. ilk =F6nlem tcpserver calistirirken -H ve -R ekledim,cunku DNS'te tum
makineler tanimli degildi bosabosuna sorgulama yapmasini =F6nledim.

2. bir zaman sonra qmail-pop3d.c.diff patchini uyguladim, ( #define
__mLOGGING ) ok.

3. sorun simdi degisik bir bicimde devam ediyor.Olay soyle,makineyi hem
bulundugu okuldaki kullanicilar kullaniyor,hem de uzak bir kampusteki
kullanicilar.Uzak kampusle makinan=FDn durdugu bina arasindaki hat =E7ok
k=F6tu ve ustelik trafik olarak her zaman dolu.pop3 calismadigi zaman =
LAN
icindeki son kullanicilar ise admine baski yapiyorlar "makine bizim
binada biz maillerimizi alamiyoruz,sunu bir restart et" diye.adminde
tabii servisi kapatip aciyor.

4. uzak kampuse olan hat kesildigi zaman ise pop3'te hicbir sorun
=E7ikmiyor.bana iletilen durum bu,dogrusu bir yoruma varamadim.fikri =
olan
arkadaslar var mi ?

Orhan Berent

Sorun bw managament'tan kaynaklaniyor olabilir , linux uzerinde calisan
bu konuda yardimci bazi programlar vardi, kampus disindan iletisim
sirasinda surekli connection time out oluyor bildigim kadari ile ,
insanlar MS Outlook turevi bir programi gun boyunca acik birakiyorlar, 5
dk bir mailler kontrol edecekse bile kisi saysi fazla oldugundan ciddi
bir bw harciyor, malum tcpwrapper'da yeni connectionlar yaratirken
sisteme yuk oluyor , eger kampus ici icin farkli bir bandwith ayrilir
ise sorun cozulebilir , bir de cok ilginc gelecek ama routerdan kampus
ici gelen trafigi farkli bir porta yonlendirirsek orayada rinetd benzeri
yazilim ile pop3'e yonlendirirsek o zaman sorun network kaynaklimi
makine mi bunuda ayirabiliriz, birde sniffer'lar var tabiiki , network'u
dinleyip bir bakmak gerek trafigin nekadari kampus ici ne kadari disi ,
birde kampus disindaki trafigin ne kadari mail icin gibi , bunlardan
sonra malum yapilabilecek duzenleme sayisi cok fazla.

(not: benim almanya isi kaldigi icin hala izmir'deyim bayram sonrasinda
mutlaka ugrayacagim, sevgiler saygilar)=20