[Linux] Fwd: Re: [Dernek] ÇalışmaGrupları

From: Baris Ozyurt (baris@ozyurt.gen.tr)
Date: Sat 31 Aug 2002 - 12:29:58 EEST

---------- Forwarded Message ----------

Subject: Re: [Dernek] =C7al=FD=FEmaGruplar=FD
Date: Sat, 31 Aug 2002 12:23:44 +0300
From: Nilg=FCn Belma Bug=FCner <nilgun@superonline.com>
To: Baris Ozyurt <baris@ozyurt.gen.tr>

dernek@linux.org.tr, linux@linux.org.tr listelerine bu ileti gitmedi.
2 farkl=FD adresle yollad=FDm. =DDkisi de da=F0=FDlmad=FD.
-------------------------

Selam,

Bana oy vermeyin. Sizden (LKD-YK) sadece Linux camias=FDn=FDn felsefesine=
 sayg=FDl=FD
olman=FDz=FD istiyorum. Bir projeyi se=E7im falan filan gibi politikalarl=
sahiplenemezsiniz.

Bu eti=F0e ayk=FDr=FDd=FDr.

Gelin projelerinizi LKD b=FCnyesinde ger=E7ekle=FEtirin derken
bunu mu kastediyordunuz?

Bu politikan=FDz=FD s=FCrd=FCr=FCrseniz bu camiada LKD'ye destek filan
bulamazs=FDn=FDz. Herkes kendi projesini sizin d=FD=FE=FDn=FDzda olu=FEtu=
rur
ve siz kendi dost =E7evrenizin derne=F0i olarak kal=FDrs=FDn=FDz.
Klan derken bunu kastetmi=FEtim. =C7=FCnk=FC bu hedefe h=FDzla ilerliyors=
unuz.

Esen kal=FDn,
Nilg=FCn

Cumartesi 31 A=F0ustos 2002 10:00 sular=FDnda, Baris Ozyurt =FEunlar=FD y=
azm=FD=FEt=FD:
B=D6: Merhaba,
B=D6:
B=D6: YK kararlariyla ilgili elestirileri YK uyelerinin cevaplamasi en do=
gal
B=D6: hakki, dahasi =F6devidir. LKD YK s=F6zc=FCs=FCn=FCn gerekli cevapla=
ri yazili olarak
B=D6: verecegini tahmin ediyorum.
B=D6:
B=D6: Su anda yazdiklarim tamamen kisisel izlenimlerim ve g=F6r=FCslerimd=
ir ve
 sadece B=D6: beni baglamaktadir.
B=D6:
B=D6: LKD' nin kurulus s=FCreci sancilarini, meshur c=F6psis tartismalari=
ni kacimiz
B=D6: hatirliyor? Artik kullanici grubu olmaktan cikmamiz, dernek gibi ku=
rumsal
B=D6: bir yapiya kavusmamiz ciddi sekilde sancili bir s=FCrecti.
B=D6:
B=D6: Sonra dernek resmen kuruldu, gecici y=F6netim kurulu dogal olarak d=
ernegin
B=D6: kurulusunda en aktif olan kisiler tarafindan olusturuldu.
B=D6:
B=D6: Ilk genel kurulumuz yapildi, Genel Kurul gecisi y=F6netim kurulunu =
oy
 birligi B=D6: ile akladi, kendilerine tesekk=FCr etti ve bir dahaki demo=
kratik
 secime kadar B=D6: LKD' yi y=F6netecek YK' yi =F6nce aday g=F6sterdi, so=
nra oylama
 ile secti. B=D6:
B=D6: Ilk YK icinde cesitli sebeplerle YK' dan ayrilanlar oldu, yerlerine
B=D6: yenileri atandi.
B=D6:
B=D6: Ilk calisma gruplari acilen is yapilmasi gerektigi icin kim yapabil=
irse o
B=D6: calissin mantigi ile kuruldu.
B=D6:
B=D6: Ancak artik g=F6rd=FCg=FCm kadariyla YK birinci =F6ncelik olarak ku=
rumsallasmaya
 ve B=D6: kurallarin yazilip islerin bunlara uygun yapilmasina calisiyor.
 Yaptiklari B=D6: is ve y=F6ntemleri demokratik bir platformda her zaman
 denetlenebilir, B=D6: elestirilebilir, y=F6nlendirilebilir. Buna YK' dan
 herhangi birinin B=D6: itirazinin olabilecegini sanmiyorum. Sonucta YK =FC=
yesi
 insanlari biz LKD B=D6: =FCyeleri el kaldirarak , oy vererek YK =FCyesi =
yaptik.
 Tepeden inmediler. B=D6:
B=D6: Begenmedigimiz y=F6netime karsi ilk genel kurulda alternatif bir YK=
 listesi
B=D6: olusturmak, liste hazirlamak, kulis yapmak ve bu liste ile secime g=
itmek
B=D6: bana kalirsa etige aykiri degil; demokratik s=FCrecin bir parcasi.
B=D6: Begenmedigimiz ama secimler gelen =FCyeleri secimle yerlerinden ala=
biliriz.
B=D6:
B=D6: Ama calisma gruplarinin pozisyonlari biraz farkli. CG =FCyelerini v=
B=D6: baskanlarini LKD =FCyeleri degil, YK =FCyeleri secti. CG'lari YK ka=
rarlari
B=D6: olusturdu. Dolayisi ile LKD b=FCnyesinde calisma yapan herhangi bir
B=D6: arkadasimiza sen su cg' nin =FCyesi oldun, sen su cg' nin baskanisi=
n, sen
B=D6: artik degilsin, bu cg' yi kapattik , bu cg' yi actik demek YK' nin =
en
 temel B=D6: haklarindan birisidir. YK, dernegi y=F6netmek amacli 'secilm=
is'
 kisilerden B=D6: olusmaktadir ve dernegi yasalar ve genel kabul g=F6rm=FC=
 is/ahlak ilkelerini B=D6: aykiri olmadigi m=FCddetce istedikleri gibi y=F6=
netmekde
 serbesttirler. B=D6:
B=D6: Kisisel olarak sikintinizi ve hayal kirikliginizi cok iyi anladigim=
B=D6: saniyorum. Inanin su anda yasadiginizi tahmin ettigim ic sikintiniz=
B=D6: =FCz=FClerek paylasiyorum.
B=D6:
B=D6: Ancak benim g=F6rd=FCg=FCm kadariyla hic kimse size has.. git demed=
i. Demesi
B=D6: m=FCmk=FCn degil, buna hic kimsenin hakki yok. Bu yapida Mustafa Ak=
g=FCl' =FCn
B=D6: dernegi ne kadar y=F6netmeye hakki varsa, bir LKD =FCyesi olarak (=FC=
yesiniz
B=D6: degil mi?) sizin de kalmaya hakkiniz vardir.
B=D6:
B=D6: belge-cg iyi isler icin saglam temeller atan ve bu temeller =FCzeri=
nde
B=D6: saglam, anlasilir ve yaygin belgeleme calismalari yapacak bir CG ol=
arak
B=D6: g=F6r=FCn=FCyor.
B=D6:
B=D6: Elbette calisma grubunuzun basarilarinin ya da basarisizliklarinin =
en
 b=FCy=FCk B=D6: payi size aittir ve bu grubun en cok calisan =FCyesi ola=
rak size 'is
 yapma B=D6: kardesim, has.. git' denmesi YK disindaki =FCyeler tarafinda=
n kabul
 edilemez B=D6: bir durum olurdu. Duygusal tepkinizin hatali olabilecegin=
 l=FCtfen d=FCs=FCnmeye B=D6: calisin.
B=D6:
B=D6: Belge-cg baskanligi icin secim s=F6z konusu olacak ve benim adayim =
Nilg=FCn
B=D6: Belma Bug=FCner olacak. Sizi cok sevdigim icin degil, sizi tanidigi=
mi bile
B=D6: s=F6yleyemem. Ama belge-cg icin iyi isler cikaracaginizi tahmin ett=
igim
 icin. B=D6:
B=D6: L=FCtfen k=FCsmeyiniz, cok anlamsiz bir hareket olur bu. Secime gir=
iniz ve
B=D6: calismalariniza kaldiginiz yerden devam ediniz. Ilk genel kurulda
 gerekirse B=D6: YK adayi olunuz.
B=D6:
B=D6: Bu hirsinizi ve Linux tutkunuzu devam ettirdiginiz m=FCddetce ben s=
ize de
 oy B=D6: veririrm.
B=D6:
B=D6: Ayrica YK , calisma grubu baskanlarini YK ile birlikte calisacak bi=
B=D6: y=F6netim 'algoritmasi' olusturmus. Bu sayede yapilan islerin ve al=
inan
B=D6: kararlarin m=FCstakbel bir cg =FCyesi olarak birebir sizin tarafini=
zdan
B=D6: kontrol=FC m=FCmk=FCn olacak.
B=D6:
B=D6: Iki e-postanizdan belge calismalarinizi LKD disina kaydirmak egilim=
inde
B=D6: oldugunuzu hissettim, umarim yaniliyorumdur. Bunun ne size, ne LKD'=
 ye ne
B=D6: de Linux kullanicilarina bir fayda getirmesi ihtimalini g=F6rm=FCyo=
rum. LKD
 ile B=D6: calismayan, ya da "LKD' ye ragmen calsmaya calisan" bir grubun
B=D6: calismalarinin basarili olma sansinin 0 (sifir) olacagini size
 hatirlatmak B=D6: isterim.
B=D6:
B=D6: Ilk e-postanizda LKD' nin klan yapisina b=FCr=FCnd=FCg=FCn=FC yazmi=
stiniz. Buna
B=D6: katilmiyorum. Biz bir dernegiz ama =F6ncesinde bir 'topluluguz'. Ke=
ndine
 g=F6re B=D6: kurallari ve is akis semalari, haber ve karar alma makanizm=
alari
 olan, B=D6: birbirine bagli, siki ve b=FCy=FCk bir topluluguz. Ama kapal=
i bir
 topluluk B=D6: degiliz.
B=D6:
B=D6: Ben 5 sene =F6nce sendmail kurmak icin sevgili Doruk Fisek' i sabah=
lara
 kadar B=D6: sunucu basinda tutmaya calisan bir 'yeni baslayan' iken, bug=
=FCn
 kendimi B=D6: fahri YK =FCyesi olarak g=F6rebiliyorum. Her sartta is yap=
ma ve
 elestirme B=D6: hakkimi sonuna kadar kullaniyorum. Kapali ve disardan =FC=
ye
 kabul etmeyen bir B=D6: topluluk kendisinden 5 sene b=FDyunca sedece bes=
lenecek
 bir insani niye B=D6: arasina alsin ki?
B=D6:
B=D6: Bu insanlar ( siz ve ben de dahil ) Linux' un =FClkemizde de hakett=
igi yere
B=D6: gelmesi icin calisiyor. Emege saygisizlik bagislanabilir ama cezasi=
 kalmaz B=D6: bir tavirdir.
B=D6:
B=D6: Gereksiz k=FCsk=FCnl=FCkler, 'ceker giderim haaa' , 'gidersen git k=
ardesim' ,
B=D6: 'bir saniye susar misiniz' s=F6ylemleri kimseye fayda saglamamakta,
 topluluga B=D6: zarar vermektedir.
B=D6:
B=D6:
B=D6: Calismalari ne kadar iyi olursa olsun topluluga zarar vermeye cali=
san
B=D6: yapilar topluluk tarafindan bozulup yapi korunur.
B=D6:
B=D6: Yasadigimiz, dogal bir s=FCrectir. Sizden ricam; 'ben bir yere git=
miyorum,
B=D6: LKD ne kadar size aitse bana da o kadar aittir' diyebilmeniz ve bas=
arili
B=D6: calismalarinizi yine LKD b=FCnyesinde gerceklestirmeye, yaptiginiz =
islere
B=D6: adinizi yazmaniz.
B=D6:
B=D6: Belge-CG baskani olmak payesi size cazip geliyor olamaz, sanmiyorum=
=2E
B=D6: Siradan bir belge - cg =FCyesi olarak b=FCy=FCk isler basariniz. Na=
silsa dogal
B=D6: seleksiyon sizi gene baskan yapacaktir.
B=D6:
B=D6: Giderseniz, gidersiniz. Yani; gitmek istiyorsaniz gidiniz. Tartisma=
nin
B=D6: gereksiz yere uzamasi yapici sonuclar =FCretmeyecek.
B=D6:
B=D6: Kalmak istiyorsaniz t=FCm YK' nin size her ortamda yaptiginiz basar=
ili
 isler B=D6: icin tesekk=FCr edecegine adim gibi eminim.
B=D6:
B=D6: Sevgiler,
B=D6:
B=D6: Baris Ozyurt