[Linux] Re: kylix

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Thu 29 Aug 2002 - 12:10:56 EEST

On Thu, 2002-08-29 at 11:47, mehmet g=F6=E7er wrote:
> merhaba arkadaslar:

Merhaba,

> kylix ile ilgili bir sorunum var...

Probleminiz ideal bir linux-yazilim@linux.org.tr sorusu olabilirdi :)
Isterseniz (ve gerekirse) devamini linux-yazilim'da tartisalim.

> kylixde yazdigim programlari calistiramiyorum...
> daha dogrusu editorde iken calisiyorlar...
> ama olusan binary dosyayi calistirmaya calistigimda bir lib dosyasi=20
> eksik diyor..
> o dosyayi ( hatta kylix e ait butun lib leri ) /lib dizinine atiyorum...
> bu durumda her hangi bir hata vermiyor.. yalniz calismiyorda...
> sorun nedir acaba....

Sorununuz, linux-linker /lib/ld-linux.so ile ilgili. Linux linker, Win32
executable loader'dan farkli olarak, gerekli DLL (Linux icin .so -
Shared Object/Library) dosyalari icin uygulamanin bulundugu klasorun
icerisine bakmaz.

Kylix ile yazdiginiz programlar, eger VisualCLX (Q* units) kullaniyorsa,
uygulamaniz, libqtintf.so.6[.5] dosyasina gereksinim duyacak, ve
dolayisiyla bu dosya da, libqt-2.* adindaki shared library ile bagimli
olacaktir.

Herhangi bir uygulamanin kullandigi library dosyalarini gormek icin:

ldd <binary>

komutu yeterli. Sizin durumunuzda, dogal olarak, bu komutu Kylix ile
gelistirdiginiz bir uygulama uzerinde kullanirsaniz, bazi dosyalari
bulamadigini goreceksiniz. Bu dosyalar, $KYLIX/bin icerisinde bulunuyor.
Ornegin:

/usr/local/kylix/bin

gibi. Bu sorunun 2 cozumu var:

        - LD_LIBRARY_PATH ortam degiskeni, bir uygulamanin kullanmasi
          kutuphanelerin bulundugu klasorleri belirtmek icin kullanilir.

                $ LD_LIBRARY_PATH=3D/usr/local/kylix/bin:$LD_LIBRARY_PATH
                $ ./uygulama

          gibi bir yol genellikle ise yariyor. Uygulamaniz icin bir
          script hazirlayip bu sekilde calistirabilirsiniz.

        - Bir de, /usr/local/kylix/bin klasorunu, /etc/ld.so.conf
          dosyaniza ekleyip, root olarak ldconfig komutu verin. Bu
          bicimde, /etc/ld.so.conf icerisinde belirtilmis tum klasorler
          aranarak, buralarda rastlanan library dosyalari,
          /etc/ld.so.cache adindaki dosya icerisine, raw formatta
          yazilacaktir. Bu bicimde, uygulamaniz, kullandigi=20
          kutuphaneleri kolaylikla bulur.

Fikir vermesi acisindan, aslinda biraz eskimis olmasina ragmen:

http://enver.casdb.com/sunumlar/kylix/

adresinde, senlikte sunma firsatini buldugum Kylix seminer notlarina
ulasabilirsiniz.

Iyi calismalar
--=20
Enver ALTIN (a.k.a. skyblue) - Software developer, generic solvent
http://enver.casdb.com/ - mailto: ealtin at casdb dot com
http://enver.casdb.com/CV.html - Just me, myself and I.