[Linux] Re: Mysql sorgusu

From: Mike Peters (mpeters@superonline.com)
Date: Wed 28 Aug 2002 - 03:41:41 EEST

On Tue, 27 Aug 2002 15:35:15 +0300
Gürkan KARABATAK <gkarabatak@firat.edu.tr> wrote:

> Yalnız bu cevapta belirli bir adresi ötekiyle değişiyorsun. Benim
> istediğim baş tarafı aynı olan adreslerin sadece başını değişmek yani
>
> ftp://abc.domain.com/pub/......
> ftp://abc/pub/ ....... şeklinde değişmek devamı ne olursa olsun aynı
> kalmalı

Sanarim asagidaki istedigin seye biraz daha yakin fakat sadece ayni
uzunlukta url'ler icin gecerli, yine de umarim bir baslangic olarak
yardimci olur:

Ilk basta, mySQL 3.x versiyonlarda bir tablodan SELECT yaptiysan ayna
tabloya yazamazsin (4.0'te bunu degisecektir ama ben daha deneyemedim).
Oyleyse sonuc bir gecici tabloya yazmaniz gerek ve sonra bunu gercek
tabloya gecirmeniz lazim. Database'inizin yapisi gormeden bunun tek bir
komutiyle nasil yapacaginize soyleyemem umarim kendi yolu bulurseniz.

Asagadaki ornekte 'addresses' isimli bir tabloda, url isimli sutunda
bazi ftp adreslerimiz var. Arti temp diye bir gecici tablomuz var.

INSERT INTO temp SELECT CONCAT(SUBSTRING_INDEX(url, '.', 1),
'/',SUBSTRING_INDEX(url, '/', -1)) AS myurl FROM addresses WHERE
addresses.url LIKE "ftp://%";

 Bu komut ftp://abc.domain.com/pub gibi bir adres temp tabloda, myurl
sutun icinde ftp://abc/pub olarak yazdiracak , ya da
ftp://xyz.home.net/gnu,
ftp://xyz/gnu olarak
(adresimiz bastan ilk '.' akadar ve sondan ilk '/'akadar alip)

Database'inizin yapisi gormeden ve bu gec saat'te benden ancak bu'kadar

--
Mike

Registered Linux User #247123