[Linux] Re: makina kendiliginden kapaniyor

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 26 Aug 2002 - 15:13:47 EEST

palm wrote:
> selamlar,
> rh 7.3 kurulu web, mail, ftp server makinamiz aksamlari kendiliginden kapaniyor. onceleri elektrik

> gidiyor ve guc kaynagini tuketiyor sanıyorduk. ama bunu sadece makina bir sure kullanilmayinca yapiyor.

> acaba makinanın guc yonetimi acik olabilirmi. bunu nasil ogrenebilirim. aciksa nasil kapatabilirim.

> bu arada makinaya uzak olduk bir yerdeyim ve ssh ile mudahale edebiliyorum. makina p4 atx kasa
> feramus

  crond, atd vs. gibi bir daemon dan kapanmadigini varsayarsak (kontrol
ettiginizi dusunuyorum), bios a da ulasamadigimiza gore apmd kaliyor
geriye. Bahsi gecmedigine gore ayarlanmamistir ama belki acpid de
birseyler yakaliyor (ve ona gore sistemi kapatiyor) olabilir.

  P4 lerde APM mekanizmasi degisti ya da neredeyse (i845 board larda)
yok. 2.4.19 daha deneyemedim ama 2.4.18 ler sistemi kapatamiyor, sadece
hard diskleri uyutuyor (bir kac patch den sonra). Sizin sisteminizde de
boyle bir sey yapmaya calisirken sistemi kapatiyor olabilir mi ? Ya da
birseyler ters gidiyor da sonucta sistem kapanmis mi oluyor (ornegin bir
tur guvenlik mekanizmasi) ?

  Saygilar,
  Onur Kucuk