[Linux] Re: beowulf hakkinda

From: cagil@core.gen.tr
Date: Sun 25 Aug 2002 - 14:50:23 EEST

Zamaninda ben de universitemde (hacettepe) bir beowulf cluster olmasi icin
kasmistim. Biraz arastirdiktan sonra oyle dusundugum gibi eski 486'lari ya
da pentium 200'leri falan biraraya getirerek guclu bir sistem
olusturulamadigini anladim. Beowulf'tan tam verim almak istiyorsaniz en az
pentium III 800 civarinda sistemleriniz olmali. Ayrica her sistemin ayni
konfigurasyona sahip olmasi gerekiyor. Bunun sonucunda projeden
vazgecilmisti.
Beowulf.org (du sanirim) da bulunan tartisma listesinde konu hakkinda
uzman kisiler var ve gercekten yardimci oluyorlar.
Bu arada Beowulf aslinda bir linux cekirdek yapisi. Mosix ise baska bir
olay. Mosix kullanarak fork eden prosesleri ayri cluster'lara
yonlendirebiliyorsunuz. Oysa Beowulf'ta kodu ozel olarak yeniden yazmaniz
gerekiyor. Sonucta Mosix daha esnek ama gercek cluster isini beowulf
yapiyor. Istanbul teknik uni'de (bogazici de olabilir hafizam zayiftir :)
guclu bir Beowulf sistem kurulu durumda, webden de ararsaniz
bulabilirsiniz oradan da yardimci olabilirler sanirim.
Mosix cluster'lari dusunuyorsaniz, Core'dan (www.core.gen.tr) Aycan
arkadasimizin projeleri olmustu. Onunla da baglantiya gecebilirsiniz.
Engin bilgim olmadigi icin benden bu kadar! Basarilar.
Cagil