[Linux] Re: network yazici

From: Bahadir Kiziltan (b_kiziltan@hotmail.com)
Date: Thu 22 Aug 2002 - 00:10:45 EEST

Selam,

Üzerinde JetDirect kartı bulunan HP yazıcılar ağa doğrudan bağlanabilirler.
Yazıcıya "network yazıcısı" özelliği kazandıran üzerindeki MIO karttır.
Daha önce söylendiği gibi yazıcının üzerindeki paneli ve butonları
kullanarak
yazıcıya IP, SM, GW bilgilerini girmek mümkün. Bunu için menüleri biraz
karıştırın. "TCP/IP=" gibi bir seçenek olması gerekiyor. Normalde "NO"
durumundadır. "YES" durumuna çevirirseniz, ağ bilgilerini girmeniz mümkün
olacaktır.

Jetdirect kartlar DHCP server'dan otomatik olarak IP alabilirler. Bunu
sağlamak için yine üzerindeki menülerden BOOTP'yi YES olarak değiştirmeniz
gerekiyor. Eğer adresi otomatik olarak alamaz ise 192.0.0.192 adresini
default olarak karta atar. Bu bilgilere yazıcı üzerindeki menüleri
kullanarak
bir test sayfası bastırmak suretiyle ulaşabilirsiniz (CONFIG Page gibi
birşeydi).

Linux ortamında yazıcıyı kullanmak için /etc/printcap'de ilgili kısma bir
remote
(rm) değişkeni ekleyip karşılık olarak IP adresini vermeniz yeterli. Aşağıda
benim zamanında kullandığım bir Laserjet 5M için tanımlama var.

ascii|lp1|lj5mono-a4-ascii-mono|lj5mono ascii mono:\
:lp=:/dev/null:\
:sh:\
:mx#0:\
:sd=/var/spool/lpd/lj5mono-a4-ascii-mono:\
:rm=192.168.1.6:\
:lf=/var/spool/lpd/lj5mono-a4-ascii-mono/log:\
:af=/var/spool/lpd/lj5mono-a4-ascii-mono/acct:\
:if=/usr/lib/apsfilter/filter/aps-lj5mono-a4-ascii-mono:

Kolay gelsin.