[Linux] Re: ISP seçimi *Konu dşış ı*

From: Dogan Zorlu (doganzorlu@doganzorlu.com)
Date: Mon 19 Aug 2002 - 23:49:38 EEST

Daha dun birisi w2k makinaya postnuke nasıl kuracağını sordu ve cevap
verenler oldu. Ayrıca bir sürü off topic mesaj da geliyor/gelmeye devam
edecek. Arkadaşın cisco router ayarları sorunlu ona da cevap verenler oldu.
Ram sorunu var ona da. vs vs.

Eğer bu mesaj off topic atma buraya denilecekse, ya her seferinde atan
uyarılmalı, yada kimse uyarılmamalı. Şimdi bu ISP seçen arkadaş seçilmiş biri
olarak kibarca da olsa sen ne yapıyorsun kardeşim mesajını aldı. Peki
diğerleri ne olacak ?

Bunları niye yazıyorum ?

Bu off topic yok bu bilmemne şeklinde uyarıları, yapacaksa liste admini
yapmalı ve yaptığı durumda her seferinde müdahale etmelidir. Canının
istediğine değil. Ben "Bu off topic kardeşim" mesajlarından çok daha fazla
rahatsız olmaya başladım artık. Ne kadar çok polis olmak meraklısı var
listede anlamıyorum. Ne kadar kibarca da olsa uyarı olayı beni rahatsız
ediyor. Şimdi o arkadaş o hattın ucunda bir linux makina kullanıyorsa ne
olacak ? Linux işl. sis. olan bir makinanın ram leriyle ilgili bir sorudan ne
farkı var bunun ? Ya da tcp/ip hakkında fikri olmayan adama yazacağı
numaraları öğretmeye kalkmaktan ? W2K da postnuke çalıştıramayan arkadaşın
sorunu da linux la ilgilendirilebilir. "Ben hep linux a kurmuştum şimdi böyle
bir durum çıktı, bu alet linux da da çalıştığından off topic olmaz" dese ne
diyeceksiniz ?

Herkesin yaklaşımı farklı. Size offtopic gelen başkasına gayet ilgili
gelebilir. Herkes kendisi bu hukmu verdiginden oda yasak hemşerim, buda yasak
hemşerim geyiği gelişiyor sürekli.

(Görkem sen üstüne alınma, genel olarak söylüyorum, şimdi fark ettim bu
durumun beni çok rahatsız ettiğini)

Not: Kişisel fikirlerimdir, kimse katılmak zorunda değildir.

--
Dogan Zorlu,
Grup Software, Izmir - Turkiye