[Linux] Re: off topic

From: ali vardar (ali_vardar@yahoo.com)
Date: Mon 19 Aug 2002 - 21:03:08 EEST

I.
deneme imkaným olmadýgý icin bira
sallama olacak
bu arada okunan degeride byte ptr yazarmýsn
al icine yazarken

II.
es: içine atamayý dongu içine alýrmisin
birde oyle denermisin

III.
birde asagida yazdiklarim var belki isine yarar

Soyle bisey var denermisin deneme imkaným yok

mov ah,0F
int 10h
mov ah,00
int 10h ;ekrnaý sil diye not almýsým

push cs
pop ds
mov si,0106 ; bu adresi sen label veriyrosun
yazýný baslangýcý
lodsb
mov ah,0e
int 10h
cmp si,012A ; burasi da en son yazýnýn
bittigi adres
jnz 0169 ; burasýda bitince zýpkacak yer

> bootstrap kodu icindeki bir offset degerli msg i
> ekrana bios interruplari ile yazdiramiyorum.

eger bunlarda olmazsa ozaman dos donemi bott
viruslerinin tam asm kodlarý olanlarý netten
bulup incelersen birebir bir suru sorununu cozecektir

> [...]
> cmp al, 0
> je cik
> jmp dongu
>
> pop di
> pop es
>
> bunu bile yapmiyor..
> fakat
> mov byte ptr es:[di], 'a'
> yapinca problem yok yani a harfini yazdiriyor...
>
> ama offseti gorsteremiyorum...
>
> atladigim bir nokta mi var yoksa... ve bios int ler
> ile 80x25 a nasil sitring bastiracagim bootstrap
> icinde..
>
> ek olarak assembler olarak masm kullaniyorum. Yoksa

tasm kulanmak benim kendi tercihimdi genel da
yazým farklýlýklarý var