[Linux] Re: Slackware ekran karti tanitmak (was: slackware frame buffer hatasi) [FAQ]

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Sat 17 Aug 2002 - 21:26:32 EEST

On Fri, 2002-08-16 at 19:09, baser guvenc wrote:
> merhaba

Merhaba,

> slackware 'yi kurdum (8.1).fakat startx 'i calistirinca cozunurlugu degistiremiyor.frame buffer acilamadi hatasini veriyor.ekran kartindan doayi olabilirmi.

Cozumunuz:

# modprobe agpgart
# xf86cfg

(Bu komuttan sonra xf86cfg acilacak ve mouse kullanarak birseyleri
ayarlamanizi isteyecek. Vaktiniz varsa kurcalayabilirsiniz. Benim
onerim, bu ekrandan Ctrl+Alt+BackSpace [Enter'in uzerindeki tus] ile
cikin -- X kill)

# cp /root/XF86Config.new /etc/X11/XF86Config
# xf86cfg -textmode

simdi tanimlari yapmak cok daha kolay olabilir. Eger bir wheel-mouse
sahibi iseniz, /etc/X11/XF86Config dosyanizda, InputDevice / Mouse
section icerisine:

        Option "ZAxisMapping" "4 5"
        Option "Buttons" "5"

eklemeniz yeterli. Mouse X'de sacmalayacak olursa, ayni dosyadaki
protocol satirini:

        Option "Protocol" "IMPS/2"

olarak degistirmeyi deneyin.

Framebuffer device kullanmak yavas oluyor. Ayrica /etc/rc.d/rc.modules
dosyanizda:

#/sbin/modprobe agpgart

satirinin basindaki #'i kaldirmak da birdahaki acilista size daha az is
birakacaktir.

Vakit bulursam bir ara "Beautifying Slackware" dokumani yazmak istiyorum
:)

Saygilar

--
Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)   - Software developer, generic solvent.
http://enver.casdb.com/        - mailto: ealtin at casdb dot com

Besides, I think Slackware sounds better than 'Microsoft,' don't you? -- Patrick Volkerding

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part