[Linux] Re: aggecidi ekleme

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Fri 16 Aug 2002 - 14:01:01 EEST

Selamlar..

Diger aga ulasmak icin gereken aggecidini sisteme ekleyin. Ekstradan arabirim filan gerekmez. Diger agdan gelen kabloyu bu makinenin bagli oldugu switch'e/hub'a takiverin.

route add -host 1.2.3.4 dev eth0
route add 1.2.3.0/24 gw 1.2.3.4

Ilk satir ile bu makineye nasil ulasilacagini belirtiyorsunuz. Ikinci ile bu makinenin o ag icin gateway oldugunu belirtiyorsunuz. Eger bu agin routerine ayri bir kabloyla, ethernetle bagliysaniz oncelikle o tarafta sadece bu hostu gorecek sekilde network yapilandirmasi yapmalisiniz:

route del 1.2.3.0/24 dev eth0
route add -host 1.2.3.4 dev eth0
route add 1.2.3.0/24 gw 1.2.3.4

Normal kosullarda ifconfig komutu soyle kullanilir:

ifconfig eth0 1.2.3.4 up

Bu durumda ifconfig netmask olarak ag sinifina bakarak bir deger uretir. Bu durumda o aga ulasmak icin o aga vekil kilinir bu arabirim:

route add -net 1.2.3.0/24 dev eth0

Fakat siz oradan tek bir gateway'a ulasiyorsunuz. O aga degil. Bu nedenle interface icin netmask'i 255.255.255.255 olarak set etmelisiniz:

ifconfig eth0 1.2.3.4/32 up

Bu durumda bu ethernetin bagli oldugu diger uctaki gatewayin adresini eklemelisiniz:

route add -host 1.2.3.254 dev eth0

Ardindan bu gw'in erisim sagladigi agi eklersiniz:

route add 1.2.3.0/24 gw 1.2.3.254

Hepsi bu. Benzer problemler icin netwrok-temelleri seminerinin yansilarina bir gozatin. Yansilarda bir takim notlarda var faydali olabilecek. Orada benzeri sorunlarin nasil cozulecegi daha ayrintili aciklaniyor.

Buradaki komutlari generic olarak yazdim. Eger tam olarak nasil bir yapilandirma oldugunu izah ederseniz, tama olarak size gerekli olan ifconfig ve route ihtiyaclarini belirtebiliriz saniyorum..

SAygi ve sevgiler..

16 Aug 2002 13:56 EEST tarihinde yazmışsınız: