[Linux] Re: Slackware Upgrade Senaryosu

From: Özhan Karaman (ozi@yore.com.tr)
Date: Tue 13 Aug 2002 - 15:04:08 EEST

Merhaba,
Mevcut olarak Slackware guncellemesi icin bir howto veya dokuman varmi
bilmiyorum ama ben kendi makinami upgrade edecek olsaydim genel olarak
asagida belirtmis oldugum dosyalarin yedeklerini alirdim... Tabii ki
makinanda www, dns, dhcp, smtp gibi servisler olmasi durumunda asagidaki
dosyalara ek olarak o servislerin ozelliklerini tasiyan dosyalarinda
yedeklerini alman gerekebilir...

/etc/passwd --> Makinandaki kullanici sifrelerini iceren dosya
/etc/shadow --> Makinandaki kullanici sifrelerini iceren dosya
/etc/group --> Makinandaki kullanici gruplarini iceren dosya
/etc/ld.so.conf --> Makinandaki shared library klasorlerinin yer
aldigi dosya
/etc/HOSTNAME --> Makinanin adini iceren dosya
/etc/hosts --> Makinanla ilgili host bilgilerini iceren
dosya
/etc/hosts.allow --> Makinana inetd servisini kullanarak baglananlara
ait izinleri duzenleyen dosya
/etc/hosts.deny --> Makinana inetd servisini kullanarak baglananlara
ait izinleri duzenleyen dosya
/etc/resolv.conf --> Makinana ait dns sunucularinin adreslerini
iceren dosya
/etc/profile --> Cevre degiskenlerinin tanimlandigi dosya
/etc/fstab --> Partition bilgilerini iceren dosya
/etc/proftpd.conf --> Proftp programinin konfigurasyon dosyasi
/etc/syslog.conf --> Syslog konfigurasyon dosyasi
/etc/services --> Genel servislere ait port bilgilerini tutan dosya
/etc/rc.d/rc.inet1 --> Ethernet kartinla ilgili ip ayarlari tutan dosya
/etc/rc.d/rc.M --> Sendmail gibi servisleri baslatan dosya
/etc/rc.d/rc.local --> Ozel yukledigin programlari baslatan
dosya(genelde...)
/etc/rc.d/rc.modules --> Acilista kernel e modul olarak yuklenecek
dosyalari iceren dosya

/etc/mail/ --> Sendmail ile ilgili ayarlarinin tutuldugu klasor
/var/spool/mail/ --> Makinandaki kullanici maillerinin tutuldugu klasor
/var/spool/mqueue/ --> Makinandan gonderilmek icin bekleyen maillerin
tutuldugu klasor
/var/spool/cron/crontabs/ --> Makinandaki kullanicilara ait crontab
bilgilerinin tutuldugu klasor
/var/log/ --> Makinandaki loglarin tutuldugu klasor
/home --> Makinandaki kullanicilara ait ev dizinlerinin tutuldugu klasor
/root --> Makinandaki root kullanicisina ait klasor
/usr/src/linux --> mevcut kernel klasoru

Benim simdilik aklima gelen dosyalar bunlar ama su anda aklima gelmeyen
ve sisteminin ozelliklerine gore yedeklemen gereken baska dosyalarda
olabilir. Ayrica mevcut ethernet kartini bulmak icinde kartin pci bir
kart ise

cat /proc/pci

komutu ile bakabilirsin veya

dmesg

komutu ile acilista hangi ethernet kartini gordugune bakabilirsin....

Kolay Gelsin
Ozhan KARAMAN
Yore NET