[Linux] Re: Red Hat ISO'ları

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Mon 12 Aug 2002 - 14:45:56 EEST

ISO dosyalar orjinal cdlerin birebir olmasindan dolayi çok hassas dosyalar
yani 1 byte ta bir sorun olsa cd nizi çöpe atmaniz gerekebilir. Benim
tavsiyem indirdigin iso dosyalarunu MD5SUM dosyalarini kullanarak kontrol
etmen. Linux te md5sum dosya.iso komutuyla karsina gelecek string i
indirdigin sitedeki MD5SUM dosyasinin içerigiyle karsilastir eger 1 e 1
tutuyorsa download sorunsuz gerçeklesmis demektir o zaman muhtemelen cd
kopyalama islemi sorunludur. Baska makina veya programda denemen
gerekebilir. Eger string tutmuyorsa dosyalar bi sebepten dolayi yanlis
iniyordur.