[Linux] Web Server'in Yukunun Dagitilmasi - Bolum 2

From: Umut Demirhan (udemirhan@yahoo.com)
Date: Fri 09 Aug 2002 - 17:57:53 EEST

Sistem uzerinde en fazla yuku mysql olusturuyor.
Hem RAM hem de CPU acisindan sistemi takip ettim.
qmail'de domain sayisi fazla ama kullanici az. Yani
problem yok. Bu baglamda MySQL'i ayirmayi dusunuyorum.

Takip etmeyi planladigim yol:
Slackware 8.1 bombos, clean bir box yapacagim ve mysql
kuracagim. Uzerinde temel tcp/ip servisleri disinda
bir sey calismayacak. Bu box, dogrudan internete bagli
olmayacak, asil server box'a bagli olacak. Boyle
olunca mysql server'im her zaman guvenli ortamda
calisacak, ve disaridan erisilemez olacak. Ayrica ayri
bir ip adresi istemedigim icin ve switchlerini
rahatsiz etmedigim icin eminim servis saglayicim da
memnun olacak ve fiyatta bir kolaylik saglayacaktir :)

Tek bir soru isareti var aklimda...
PHP ile yapilan sorgularda mysql bilgisi ne kadar
transfer ediliyor apache'nin calistigi box'a? Yani
100Mbit ethernet yeterli olacak mi?

> yuku yaratan hangi servis(ler)? sorunun kaynagini
> bilmeden gozu kapali hareket etmek biraz zor.
yuku yaratan mysql. cunku ozellikle bazi sitelerin
veri uzayi oldukca buyuk ve kayitlar hem sayi hem de
buyukluk olarak oldukca fazla. Ustelik ustuste seri
sorgular yapilmasi da gerekiyor. Sorgulari optimize
ederek daha once hardware upgrade isleminden
kacinmistim, ama kayit miktari daha da arttigi icin
sanirim kacinilmaz oldu.

> ilk etapta akla gelen qmail ve saz arkadaslarinin
> (kendi inetd sunucusu, resolver, vs) ayrilarak mysql
> ve apache'de de optimizasyon yapilmasi.
Bedava mail hizmeti vermeyi dusunuyorum, o zaman
qmail'i ayiracagim. Simdilik boyle devam... :)

> MySQL baska bir serverde olursa, bu server
uzerindede
> baskaca yuk olmaz biraz da iyi bir sistem secilirse
> en uygunu olur saniyorum.
Modulerligi saglayacagi kesin...

Ilgilenen herkese tesekkur ederim...
Umarim success story olarak da yazabilirim bir hafta
icinde :))