[Linux] Re: suse lilo sorunu

From: Erçin EKER (antares@gmx.com.tr)
Date: Wed 07 Aug 2002 - 23:24:58 EEST

linux u açabiliyorsa root kullanıcısı ile aşağıdaki komutu ver

# dd if=/dev/hda3 of=/bootsect.lnx bs=512 count=1

tabii /dev/hda3 yerine linux un kurulu olduğu partitionı yazmalısın dosyayı
diskete kaydet... daha sonra herhangi bir metin editörüyle lilo.conf
dosyasını aç (# pico /etc/lilo.conf) install satırını bul ve karşısındaki
değeri linux partition la değiştir, dosyayı kaydet ve
# lilo
komutuyla lilo nun lilo.conf dosyasına göre yeniden kurulmasını sağla (linux
taki işimiz bu kadar.)

daha sonra win2k cd sinden boot et ve windows boot looader ı mbr yaz
(recovery console dan fixmbr komutunu ver.)

win2k açıldıktan sonra kök dizindeki boot.ini dosyasını aç ve şu satırı
gir---> c:\bootsect.lnx="linux"<----

tırnak içindeki işletim sistemi seçerken ekranda belirecek olan kısım olduğu
için istediğini girebilirsin.

bundan sonra ntldr ile linux u açabilirsin :)

eğer lilo dan win2k yı açmak isterse ben şöyle başarmıştım bunu : bios tan
virüs korumasını açmıştım (ntldr gibi tehlikeli virüslerin gelip mbr ye
yerleşmemesi için :)) ) tabi şans eserimidir bilmem ntldr gidip win2k nın
bulunduğu partition ın ilk sektörüne yerleşmişti, daha sonra linux ta şu
satırı lilo.conf a eklemem yeterli oldu;

other = /dev/hda3
label = dos
boot=/dev/hda3

sanırım buna benzer bişeydi (ama biraz uykusuzum yanlış yazmış olabilir)
lilo yu tekrar mbr ye yazdım ve tataaaam!! lilo dan win2k boot :)

ama daha kolay olması açısından ntldr yi kullanın bence maalumunuz win2k
kurulumu bir dünya zaman kaybı :)