[Linux] Re: Sendmail

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Wed 07 Aug 2002 - 16:03:24 EEST

Öncelikle sendmail in çalistigina emin olmaniz lazim. Bunun için ps x
dediginizde sendmail çalisiyosa görünecektir.

Daha sora önce local olarak (server üzerinden) 25. porta telnet açin (telnet
127.0.0.1 25). Baglanti kurulursa ve sendmail ile ilgili bilgiler görürseniz
port açik demektir. Bundan sora ise local ag da baska bir makinadan server
in 25. portuna telnet açin. Eger baglaniyorsa local da bir probleminiz yok
demektir.
Ama basirisiz oluyorsaniz /etc/sendmail.cf dosyasindaki

O DaemonPortOptions=Port=smtp,Addr=127.0.0.1, Name=MTA

satirinin basina # koyun ve sendmaili restart edin. büyük ihtimal artik
local ag danda 25. porta erisebilirsiniz. Eger hala erisemiyorsaniz ya
fiziksel bir problem vardir ya da server da firewall vardir.

Eger local ag dan server'in 25. portuna problemsiz baglanabiliyorsaniz bu
kez disardan internet üzerinde bir makinadan Server inizin gerçek ip sinin
25. portuna telnet açmayi deneyin. Baglaniyorsa disardan serveriniza erisim
var demektir ancak mailler gelmiyorsa muhtemelen bir DNS problemi ile karsi
karsiyasinizdir. Eger internet üzerinden serverin 25. portuna baglanti
kuramiyorsaniz firewall da bir problem vardir veya gerekli DNAT ayari
yapilmamistir.

Ayrica redhat ta inetd.conf diye bir olay yoktur xinetd vardir ve sendmail
in portunu /etc/services dosyasinda bulabilirsiniz. Orada tanimlidir zaten.
xinetd.d dizininde ise dosyalar halinde kullanabileceginiz inet deamonlarini
görebilirsiniz (POP3, IMAP, FTP) sendmail bunlardan biri degil. sendmaili
çalistirmaniz portun açilmasina neden olur ayri bir ayar gerekmez.

Birazcik if-else yapisina benzedi galiba açiklamam ama umarim yardimci olur
:o)