[Linux] Re: star office & open office

From: palm (palmbeach@superonline.com)
Date: Wed 07 Aug 2002 - 15:36:31 EEST

staroffice ile open office arasinda fazlacabir fark yok. oyleki star office
kimi lisansli yazilim veya bilesenleri de barindirarak ve para ile
satiliyor. her nekadar ürün olgunlassindiye 6.0 a kadar para ile
dagitilmasada. open office te ise bu lisans zorunlulugu olan bilesenler
bulunmuyor.
bu konuda cesitli öngörü ve tartismalar var. örnegin sun in ms office daha
fazla rakip olmak için win tabanli paketleri daha farkli bir anlayis ile
gelistirdigi, openoffice.ogr katilimcilari üzerinden para kazanmaya
çalistigi yönünde yorumlar yapiliyor. dogrulugu yanlisligi uzman
incelemelerine bagli. bir bilenin yorum yapmasi uygun olur. linux
kullaniyorsaniz, excel muadili olarak gnumeric in daha hizli ve fonksiyonel
oldugunu nerede ise excel ile yaristigini söyleyebilirim. openoffice in
performansinin daha düsük oldugunu (kendi gözlemim bir tartisma baslatma
niyetim yok.) en azindan açilis ve dosya yüklemeinin yavas oldugunu
söyleyebilirm.
sevgiler
feramus