[Linux] Re: Web Server'in Yukunun Dagitilmasi

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.de)
Date: Wed 07 Aug 2002 - 15:13:12 EEST

> Merhaba,

Selam,

> Su anda 100+ tane web sitesi barindiran bir linux
> boxim var. Uzerinde qmail, mysql, apache calisiyor.
> Yuk fazla bindigi hardware upgrade yerine ikinci bir
> server acarak yuku bolusturmek istiyorum.

Ilerisini de dusunerekden uygulanacak en guzel yontem bu tur sistemleri
direk HA cluster lara donusturmektir. mysql, web server gibi sistemlerin
datalarini ornek FC ile baglayacaginiz bir storage array de tutmak bunun
ustune distributed file system cakmak. ipvs ile de load balancing
islemini yapmaktir. yazilimlarla beraber boyle bir sistem $50K-60K a
patlar ama sonrasinda node eklemek cok kolay olur ve sistem direk
gerekli uniteleri (failover load balancer, birden fazla FC switch,
multipath I/O ...) de eklediginizde gercek bir HA olarak calisiyor olur.

Biraz pahali oluyor ama sistemin %95+(cok daha fazla da yapabilirsiniz)
en azindan uptime saglanmis oluyor ve sonrasinda node eklemek cok rahat
oluyor.

En azindan ben boyle sistemler kuruyorum.

--
IYI CALISMALAR

MURAT KOC

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part