[Linux] Re: Web Server'in Yukunun Dagitilmasi

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 07 Aug 2002 - 12:12:54 EEST

Selamlar..

Cok su goturur bir konu..

Kendime, en iyi metot servisleri ayirmak gibi gorunuyor. Hem cok basit olur hemde bakim kolayligi saglar. Diger tur Load Balancing cozumleri daha cok ugrastirabilir. Ustelik production ortamindasiniz. Sistemin minimum downtime olmasi lazim.

MySQL baska bir serverde olursa, bu server uzerindede baskaca yuk olmaz biraz da iyi bir sistem secilirse en uygunu olur saniyorum. Gigabit ethernetler bir hayli ucuzladi. Dahasi 2 Ethernet takip 200 MB/s elde etmekte mumkun. Buda son derece iyi bir rakam. Gerci 100 hosta 100 MBit yeterli olabilir.

Boyle bir cozumun bir diger avantaji ilerde webserverler uzerinde daha kolay oynayabilir olmaniz olacaktir. Dilediginiz zaman kolayca 2,3, 4 webserver koyabilirsiniz.

Farkindayim ki bu teknik olarak en iyi cozum degil. Fakat kisa vadede isletme kolayligi ile en kolay olceklenebilirligi saglayan cozum olur saniyorum. Ilerde HOST sayisinin artmasi sizi buyuk ihtimalle veritabanini ayirmaya zorlayacak. Bunu en bastan yapmak en iyisi olur herhalde..

Saygi ve sevgiler..

07 Aug 2002 13:03 EEST tarihinde yazmışsınız: