[Linux] OpenOffice ve Türkçe yazi tipleri

From: Devrim GUNDUZ (devrim@oper.metu.edu.tr)
Date: Tue 06 Aug 2002 - 17:47:26 EEST

Herkese merhaba,

Bir süredir Linux yüklü olan masaüstüme OpenOffice kurmaya calisiyor;
ancak sürekli olarak Türkce yazi tipi sorunu yasiyordum... Ne yazabiliyor
ne de okuyabiliyordum. YaklasIk 3 haftadir da Ecartis belgesini evimdeki
Windows makinede hazirliyordum.

Dün CD'lerimi karistirirken, pcnet dergisinin 2-3 ay kadar önce dagittigi
ve build 641'e ait olan bir OpenOffice rpm'i buldum ve RedHat 7.3
yüklü bilgisayarima kurdum.

Belki de tek eksigim olan Türkçe ofis sorununu bu rpm sayesinde hallettim.
Elimde windows a ait fontlar olmadigi ve olsa bile nasil yapilacagini tam
olarak bilmedigim icin o fontlari kullanamiyordum...

Türkçelestirmede emegi gecen herkese tesekkür etmek istiyorum, yarinki
sunum tamamiyle Linux üzerinde OpenOffice ile hazirlanmis olacak. Belki
birileri icin çok yeni bir olay olmayabilir; ama benim icin önemli :)

Bir kuruma bu sabah kurdugum bu paket sayesinde oradaki kullanicilarin
artik hic bir sIkIntIsI kalmadI ve linux'a gecis hizlandi...

Emegi gecenlere bir kez daha tesekkur.

Saygilarimla.

--

Devrim GUNDUZ