[Linux] Re: 100 makineye sunuculuk yapabilecek sistem

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 06 Aug 2002 - 14:47:33 EEST

Selamlar..

KAsasiz bir terminal olmaz. Bir PC'ye veya servere 3-4 monitor takarsiniz fakat klavye vs. takamazsiniz. Asil konu bunlarin nasil bir terminal sistemi oldugu. Ornegin seri port ile baglanan dumb terminaller vardi. Simdi de thin clientler var mesela. Kucuk ucuz Harddisksiz PC'ler.

Oncelikle bu terminallerin ne olduklarini belirtirseniz size faydali olabiliriz. Diger yandan calisacak uygulama ne ? 100 Terminal bahsettigimize gore 100 simultane kullanici demek. Bu yuk icin bir server yerine 4-5 PC server daha ucuza gelebilir. Bir tur clustering yani. Bu is icin bir SUN E10K gucu filan gerekebilir. Hatta CPU yuku yogunsa bir S/390 da dusunulebilir. Ama belkide basit bir dual processor 512 MB RAM ile hallolabilir. Secim yapabilmek icin kullanilacak uygulamayi bilmek gerekiyor.

Saygi ve sevgiler..

06 Aug 2002 15:52 EEST tarihinde yazmışsınız: