[Linux] Re: Lvm(Logical Volume Management) bilenler nerdesiniz?...

From: Şeref Tufan Şen (tufan@itu.edu.tr)
Date: Mon 05 Aug 2002 - 11:27:26 EEST

Merhaba ,,,,

On Mon, 5 Aug 2002 00:53:22 -0700 (PDT)
erkan bayram <linuxtra@yahoo.com> wrote:

> Lvm(logical volume management) Hakk?nda bilgisi
> olanlar yard?mlar?n?z? bekliyorum.RAID'den fark?
> nedir?

İşin açıkcası RAID ile çok bir benzerliği yok. RAID 0 veya RAID-linear çalışma modları ile bir şekilde karşılaştırılabilir. Diğer RAID seviyeleri LVM tarafından yapılmayan işlemler. En basit olarak birden fazla diski (veya partion'ı fark etmez) tek bir aygıtmış gibi göstermenize olanak sağlıyor. Tabii ki bu en basit anlatım şekli. Daha geniş bilgi için Murat Koç'un önerdiği belgeyi okumanız şart.

LVM'in öne çıkan özellikleri arasında , çalışma anında VG(volume-group --- en basitinden bir disk gibi düşünebilirsiniz ama ayrıntı için dökümanı okumanızı öneririm.) ve LV(logical-volume --- en basitinden partition gibi düşünebilirsiniz..) boyutlarını çalışma anında değiştirebilme (arttırma/azaltma ) ve snapshot özellikleri sayılabilir.