[Linux] Re: iptables ile mail servera oncelik ve bant genisligi

From: Dogan Zorlu (doganzorlu@doganzorlu.com)
Date: Fri 05 Apr 2002 - 02:12:46 EEST

tc (traffice control, bir kullanici arabirimi) QoS ayarlamasi için
kullanilabilir. Ben Rh 6.2 üzerinde kullanmistim. Port, Host, Net ve servis
bazinda band i isleyebiliyorsunuz. Örnegin su agadakiler bandin su kadarini
kullansin, bunun içinden pop3 maksimum su kadar band kullansin
diyebiliyorsunuz. Baska araçlar da var bu is için ama en dogal yöntem bu.
Ayrica bir band bölgesini digerine (eger diger band kullanilmiyorsa)
tasirabiliyorsunuz. Yani kimse ftp yapmiyorsa pop3 ftp bandini da kullansin
ama ftp yapan biri olursa eski duruma döndün de diyebiliyorsunuz. Bir
döküman baslamistim ama sonunu getirmek bir türlü firsat olmadi. Linux ip
stack üzerinde çikis kuyrugunu kontrol ediyor bu mekanizma.

Dogan.