[Linux] Re: defrag

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Tue 02 Apr 2002 - 20:44:04 EEST

Selamlar..

EXT2 otomatik DeFrag yapmaz. Fakat DOS'taki FAT Sisteminin tersine,
dosya yerlesim bilgileri disk uzerinde dagitik tutuldugundan dosyalarin
parcalanmasi durumunda dahi cok fazla performans kaybi yasanmaz.
EXT2'nin yapisi daha cok multiuser'e yoneliktir. Tum kullanicilarin
ayni anda ayni dosyayi istemeleri ender bir durum oldugundan, bilhassa
bu tur sistemlerde daha iyi performans verir. Fakat diyelim ki, squid
icin bir cache yaptiniz, sadece squid kullaniyor. Bu durumda ext2 ayni
performansi gosteremez. Eger performans bekliyorsaniz, ext2 yerine
ReiserFS veya daha daha iyisi olarak XFS kullanin.

Defrag gerekmedigi icin, ext2 kendi otomatik defrag yapmaz. Sanirim bir
cron jobunuz vs. diske yukleniyor. Bazi dagitmlarda periyodik olarak
dosyalarin MD5'lerini vs. olusturan bir takim gorevler kullaniliyor.
Sanirim boyle bir seydir bu..

Saygi ve sevgiler..