Re: [Linux-yerellestirme] Fail-over kar?ylyk?

From: Deniz Akkus (deniz@arayan.com)
Date: Thu 16 Mar 2006 - 17:01:30 EET

Emre Ersin wrote:

>Bir rapor yazıyordum ve "hata-aşırı" olarak çevirdim.

Askeriyede muhakkak bu terime bir karşılık bulunmuştur. Askeri işlerle
alakası olup bu soruyu sorabilecek birisi var mı?

Hata-aşırı bence anlamı içermiyor: Yani bir failure (hata da değil, bir
bozulma vs.) oluştuğu zaman işin devrolunarak devamlılığının sağlanması.

Diğer benzer terim olan fail-safe nasıl çevriliyor, bilen var mı? Orada
da problem oluşması halinde bozulmanın tehlike arzetmeyecek şekilde
olması hedeflenir - klasik örneği, asansörlerin normal halinin hareket
etmez olup, hareket edebilmeleri için aksiyon gerekmesidir. Dolasıyla
asansör aksamında problem olduğu zaman asansör durur, aşağıya son hız
düşmez.

Esen kalın,
Deniz