[Linux-programlama] Plone 3.2 + Apache 2.2

---------

[Linux-programlama] Plone 3.2 + Apache 2.2

From: Engin Yüce <enginy88_at_gmail.com>
Date: Sat, 13 Jun 2009 20:02:35 +0300

Merhaba herkese,

Sistemimize plone kurmak istiyoruz. Plone 3.2.2 Unifield Installer sayesinde
başarılı bir şekilde istediğimiz opsiyonlarla plone kurulumu yaptık. Şu anda
localhost:8080/Plone yazarak siteye ulaşabiliyoruz. Dışarıdanda
http://alanad%c4%b1m%c4%b1z.com.tr:8080/Plone<http://xn--alanadmz-ykbb.com.tr:8080/Plone>adresiyle
ulaşılabilmektedir.

Soruma gelince, istegimiz
http://alanad%c4%b1m%c4%b1z.com.tr<http://xn--alanadmz-ykbb.com.tr>adresi
tarayıcıya yazıldıgı zaman, direkt olarak plone web sayfasının
gelmesi.

[1] http://plone.org/documentation/how-to/plone-with-apache
[2] http://cheimes.de/opensource/docs/zope-apache2/zope-apache2-3/

bu adreslerde yazan talimatlar aynen uygulamama ragmen bi türlü basarılı
olamadım.

Denediğim iki yöntemi kısaca anlatmak gerekirse:
(Apachenin default ayarları vardır.)
mod_proxy aktif edildikten sonra

<VirtualHost *:80>

    ServerName example.com

    ServerAlias www.example.com

    ServerAdmin webmaster_at_example.com

    ProxyPass /
http://localhost:8080/VirtualHostBase/http/example.com:80/Plone/VirtualHostRoot/

    ProxyPassReverse /
http://localhost:8080/VirtualHostBase/http/me.com:80/Plone/VirtualHostRoot/

</VirtualHost>

satırlarını apache2.conf dosyasına veya sites-enabled/000-default dosyasına
ekledim, fakat bi sonuca ulaşamadım. (her iki durumdada 000-default
dosyasındaki diğer satırlara # koydum)
Bu 1 numaralı linkte anlatılan yöntemdi..

İkinci yöntem ise
mod_rewrite aktif edildikten sonra

<VirtualHost *:80>
 ServerAlias www.example.com
 ServerAdmin webmaster_at_example.com
 ServerSignature On

 CustomLog /var/log/apache2/example.com-access.log combined
 ErrorLog /var/log/apache2/example.com-error.log
 LogLevel warn

 <IfModule mod_rewrite.c>
   RewriteEngine On
   RewriteRule ^/(.*) \
      http://localhost:10080/VirtualHostBase/http/%{SERVER_NAME}:80/example_com/VirtualHostRoot/$1
[L,P]
 </IfModule>
</VirtualHost>

satırlarını yine apache2.conf veya 000-default dosyası ekleyerek sistemi
çalıştırmayı denedim.

Her iki durumda da apache2ctl graceful komutu ile hep apacheyi yeniden
baslattım her denemeden sonra.
Serverın oldugu bilgisayardan localhost yazdıgımda forbidden hatası
alıyorum. aynı zamanda /etc/hosts dosyasına 127.0.0.1 example.com adresini
ekleyerek fake dns ile denemede yaptım ama olmadı birtürlü. Birşeyleri
atlıyorum heralde diye düşünüyorum.

Daha önce plone ile çalışmış arkadaşların yardımını bekliyorum..

(Not: Plone 3.2.2 versiyonunda ZODB root folderında halihazırda bir
virtual_hosting id'li Virtual Host Monster eklenmiÅŸ olarak geliyor.)

Şimdiden ilgilenenlere teşekkürler

İyi Çalışmalar,
Engin Yüce