[Linux-programlama] Re: referans numarası üreteci

---------

[Linux-programlama] Re: referans numarası üreteci

From: Omer Barlas <omer_at_barlas.com.tr>
Date: Wed, 10 Jun 2009 09:22:56 +0300

Osman Yozgatlioglu @ 10-06-2009 09:16:
> Diðer bir yol da kredi kartý numaralarý gibi kendi doðruluðunu kendisi
> içinde barýndýran bir algoritma oluþturup veritabaný yerine bunu
> kontrol etmek.

kaç hane lazým? iki yöntem kullanýyorum,

1. md5, evet çok uzun oluyor ama içinden ilk 8 haneyi çekiyorum, hem barkoda
basmasý kolay hem de yazmasý kolay. ID numarasýna göre gittiði için tersine
çözmesi de kolay, ayrýca direkt db'ye de ID'nin yanýna kaydedilebilir.

2. uniq() ile bir rakam üretiyorum, bunu da ID'nin yanýna herhangi bir
þifreleme ile koyabilirsin, mcrypt, md5, vs.

kontrol için de þifreyi db'de aratabilirsin, böylece hangi ID'ye ait
olduðunu bulmasý da gayet kolay.

--
Omer Barlas
omer_at_barlas.com.tr