[Linux-programlama] Re: [Konu Dışı] Bir Telif Hakkı İhlali Daha

---------

[Linux-programlama] Re: [Konu Dışı] Bir Telif Hakkı İhlali Daha

From: Domain Admin <okanakyuz_at_okanakyuz.com>
Date: Mon, 26 Jan 2009 16:24:07 +0200

GPL lisanslı bir programı satabilirsiniz. GPL lisasnlı bir dosyanın
satılmasından para kazanmakta sakınca görmez. Örneğin Ubuntu bilmemne
enterprice dağıtımı yapar bunun CD sini 190 Dolara satabilirsiniz.
Genellikle tabii işler böyle yürümez. Genellikle dağıtımlar satılırken
ekstradan hizmette satılır ama GPL lisanslı kodu satamazsın anlamına gelmez.
Lisans açıkça bu programı kaynak kodu ile birlikte vermelisin der.

Şöyle birşey var .. Betikleri açmakla ilgili. Şimdi bu betik o programın
parçası mıdır değil midir noktası kritik. Mesele MySQL açık bir kod ama ben
gidip MySQL interface yapıp bunu kapalı yapabilirim.

Bak soy adımız da aynı gel anlaşalım. şablon sistemi ayarlamaıyor sadece
sistem çıktılarının formatını değiştiriyor.. Bu şey gibi düşünülebilir ben
cat ile ekrana çıktı alırken tutup bunu more komutu ile sayfalara
ayırabilirim. More catin parçasımıdır.

PHP pressler için de durum böyle.. Kendi başına templateler orda kod. Ama
sen gidip template ile wordpreesin falanca değeri mi okuyon . ayno C
dilindeki signall olayı gibi yorumlamalı. Aslında lisans açıkçaderlenebilir
yapılar düşünülerek yazıldığı için olay en sık bu web sayfası olaylarında
karışıyor.

Ben zaten sitelerinde ben GPL lisanslıyım demiyor demedim. Zaten GPL
lisanslı olmak zorundalar. Ben sadece ilk yazara atıfta bulunmak zorunda
değiller dedim. yani xemacs her açılışta ben xemacs ilk versiyonum emacs
 cok şıkım ve seksiyim beni kullandıın için mersi.. diye mesaj yazmıyor.
lisansta bu gerekmez. o nedenle dedim ki joomla ile bir sayfa varsa bunun
biyerinde ben joomla eseriyim demek zorunda değil.

ben olsam böyle bir egom olsa artistik lisans veya eyfel lisans gibi değişik
bişi kullanırım hepsinde ismimi yazdırırdım. gpl bunu öngörmüyor :)
demek istediğim sadece bu.

haa bir lisns var yazarın ismi geçmesi gereken o da özgür döküman lisansı.
yoksa FSF kafayı buna yormamıştır.

26 Ocak 2009 Pazartesi 12:50 tarihinde Yusuf Caglar AKYUZ <